
Η Βραζιλία έχει, σύμφωνα με το Reuters, μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς-προμηθευτές κοκαΐνης για την Ευρώπη. Ο ρυθμός… ανάπτυξης του υπερατλαντικού εμπορίου και της παράνομης διά θαλάσσης διακίνησης ναρκωτικών είναι τόσο έντονος, που έχει καταλάβει τις αρμόδιες αρχές εξαπίνης.
Η «ανέλιξη» της χώρας από… καταναλωτή σε… εξαγωγέα κοκαΐνης αποτελεί ανησυχητικό και πρωτοφανές φαινόμενο για τις αρχές δίωξης ναρκωτικών της χώρας, αλλά και για τις διεθνείς ακτοφυλακές. Βραζιλιάνικες συμμορίες, σύμφωνα με δημοσιεύματα, προμηθεύουν μεγάλο μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς κοκαΐνης, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 9 δισ. ευρώ.
Κατά την έρευνα του Reuters, σημαντικές συμμορίες της Βραζιλίας, όπως οι First Capital Command, Red Command και Family of the North, έχουν «επιδείξει» τεράστια ικανότητα στο να προμηθεύουν την αγορά της χώρας αλλά και, πλέον, του εξωτερικού. Με την αγορά των ΗΠΑ να κυριαρχείται από τα μεξικανικά καρτέλ, η Βραζιλία έστρεψε την προσοχή της προς την Ευρώπη, όπου οι τιμές είναι κατά πολύ υψηλότερες στην παράνομη μαύρη αγορά των ναρκωτικών ουσιών, λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων διακίνησής τους. Σημαντική παραγωγή και λαθρεμπορία κοκαΐνης παρατηρείται και στην περιοχή του Βόρειου Αμαζονίου, κατά μήκος του τριεθνούς συνόρου μεταξύ Βραζιλίας, Κολομβίας και Περού, με τη βραζιλιάνικη συμμορία The Family of the North να κατέχει το μεγαλύτερο κομμάτι της διακίνησης.
Λόγω της ραγδαίας αύξησης της διακίνησης κοκαΐνης από τη Βραζιλία, ο Βραζιλιάνος πρόεδρος Jair Bolsonaro, σύμφωνα πάλι με το πρακτορείο Reuters, έχει αυξήσει τους ελέγχους για την άμεση πάταξη της διακίνησης ναρκωτικών, προκειμένου να ελεγχθεί η, κατά τα φαινόμενα, ασταμάτητη αύξηση των εξαγωγών κοκαΐνης από τη Βραζιλία προς την Ευρώπη.
Φωτο: Carlos Barba/ΑΠΕ- EPA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ