
Oι αμερικανικές εξαγωγές εμπορευμάτων προς την Κίνα, στις οποίες ο ασιατικός γίγαντας έχει επιβάλει δασμούς, μειώθηκαν κατά 37,6% το πρώτο 11μηνο του 2019, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα το 2017, το τελευταίο δηλαδή έτος χωρίς κυρώσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Παρά την πτώση στις εξαγωγές προς την Κίνα, εντούτοις οι αποστολές των εμπορευμάτων που υπόκειντο σε δασμούς από την κινεζική πλευρά αυξήθηκαν προς τις άλλες χώρες, αντισταθμίζοντας τις όποιες απώλειες, αναφέρει πρόσφατο report της BIMCO.
Συγκεκριμένα, ο όγκος των εμπορευμάτων αυτών που μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης στην Κίνα μειώθηκε κατά 30 εκατ. τόνους το πρώτο 11μηνο του 2019 έναντι του πρώτου 11μηνου του 2017.
Ο εμπορικός πόλεμος των δύο χωρών έχει ουσιαστικά χαρακτηριστεί από επαναλαμβανόμενους γύρους κυρώσεων των ΗΠΑ στην Κίνα, με την τελευταία να ανταπαντά. Ειδικότερα, το Πεκίνο από το 2017 επέβαλε τέσσερις φορές δασμούς στις εισαγωγές από τις ΗΠΑ. Τα μέτρα αυτά αφορούσαν εισαγωγές αξίας $3 δις, $34 δις, $16 δις και $60 δις αντίστοιχα. Συνολικά οι αμερικανικές αυτές εξαγωγές, στις οποίες η Κίνα επέβαλε δασμούς, αντιπροσωπεύουν το 90% των συνολικών εξαγωγών των ΗΠΑ στην ασιατική χώρα σε όρους αξίας, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της BIMCO.
Όπως σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, παρά το γεγονός ότι μεγαλύτερη έμφαση δίνεται στις κυρώσεις των ΗΠΑ στις εισαγωγές εμπορευμάτων από την Κίνα, εντούτοις ο εμπορικός αυτός πόλεμος περιλαμβάνει και την άλλη όψη του νομίσματος.
Η σόγια αποτελεί, μακράν του δευτέρου, το commodity που έχει επηρεαστεί περισσότερο απ’ όλα σε όρους απολεσθέντος όγκου, καθώς υπόκειται σε δασμούς που εντάσσονται στο πακέτο κινεζικών κυρώσεων ύψους $34 δις από τον Ιούλιο του 2018.
«Η υπογραφή της Φάσης 1 της εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Κίνας θα φέρει τις εξαγωγές αμερικανικής σόγιας ξανά στο επίκεντρο, καθώς στις εισαγωγές που δεσμεύτηκε να αυξήσει το Πεκίνο περιλαμβάνεται και αυτές της σόγιας», αναφέρει ο κ. Sand.
Μετά τη δημοσιοποίηση περισσότερων λεπτομερειών για την κατ’ αρχήν συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας, καθίσταται περισσότερο αντιληπτή η ενδεχόμενη επίδρασή της στη ναυτιλία και στο θαλάσσιο εμπόριο. Η Κίνα, λοιπόν, δεσμεύτηκε φέτος να πραγματοποιήσει εισαγωγές βιομηχανικών, αγροτικών εμπορευμάτων, καθώς και εμπορευμάτων ενέργειας από τις ΗΠΑ, η αξία των οποίων θα είναι κατά $63,9 δις υψηλότερη απ’ ό,τι αυτών το 2017. Για το 2021, η αξία των κινεζικών εισαγωγών θα παρουσιαστεί κατά $98,2 δις σε σχέση με το 2017.
Εάν οι δεσμεύσεις αυτές κεφαλαιοποιηθούν στη ναυτιλιακή αγορά, τότε ένας σημαντικός αριθμός ροών που «χάθηκε» κατά τη διάρκεια του εμπορικού πολέμου θα ανακτηθεί, καταλήγει η BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ