
Στο τελευταίο της Oil Market Report, η ΙΕΑ εκτιμά ότι η ζήτηση της Ινδίας για κηροζίνη θα αυξηθεί κατά 7% το 2020, ακολουθώντας τις εκτιμήσεις για οικονομική ανάπτυξη της ασιατικής χώρας.
Το ΑΕΠ της Ινδίας αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη 6% φέτος, καθώς η κυβέρνηση προχωρά σε μείωση της φορολογίας για τις επιχειρήσεις, ενώ θα προβεί και σε αποεπενδύσεις κρατικών ζημιογόνων εταιρειών, όπως η Air India, με σκοπό την άντληση κεφαλαίων $14 δις έως το α΄ εξάμηνο του 2020.
Συνολικά για τα έτη 2014-2018, η ζήτηση της Ινδίας για κηροζίνη είχε αυξηθεί κατά 38%, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Drewry. Ωστόσο, η αεροπορική βιομηχανία της χώρας υπέστη μεγάλο πλήγμα όταν η ιδιωτική εταιρεία Jet Airways διέκοψε τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2019, με αποτέλεσμα την καθήλωση 100 αεροσκαφών. Στοιχεία του Υπουργείου Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου καταδεικνύουν ότι η ζήτηση για το εν λόγω καύσιμο μειώθηκε από τους 715.000 τόνους τον Μάρτιο του 2019 σε 645.000 τον Απρίλιο. Ωστόσο, οι κυβερνητικές πολιτικές είχαν ως απόρροια να πυροδοτηθεί η ζήτηση κατά 8,4% μεταξύ Q3 και Q4 του 2019.
Η παραγωγή και οι εξαγωγές κηροζίνης στην Ινδία παρουσίασαν αύξηση 7,3% και 6,3% αντίστοιχα τα τελευταία πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Petroleum Planning and Analysis Cell (PPAC). Το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών αυτών κατευθύνεται προς ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στη Βόρεια Αμερική, παρέχοντας στήριξη στις διά θαλάσσης ροές ελέω και υψηλής ζήτησης ανά τονο-μίλι. Από την άλλη, η Ινδία εισάγει μικρές ποσότητες κηροζίνης από τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα, την Κίνα και τη Μαλαισία, απασχολώντας κυρίως το ενδοασιατικό θαλάσσιο εμπόριο. Ωστόσο, το περασμένο έτος, οι εν λόγω εξαγωγές μειώθηκαν κατά 4,6%, καθώς η παραγωγή μειώθηκε, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά κατά 70%.
Η Drewry αναμένει ότι φέτος το σκηνικό θα αλλάξει και παραμένει αισιόδοξη για την οικονομική ανάπτυξη της Ινδίας, που θα σημάνει ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών της. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εσωτερικές πτήσεις θα αυξηθούν, ενώ οι χαμηλού κόστους αεροπορικές θα ενισχύουν την επιβατική κίνηση και συνεπώς τη ζήτηση για κηροζίνη.
Φωτό: Raj Rana/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ