
Η πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης προς την Κίνα και εντός αυτής έχει οδηγήσει τους τελευταίους μήνες σε αμέτρητες κατασχέσεις πλοίων, αλλά και σε φυλακίσεις ναυτικών και συνεργών τους στα νότια κυρίως σύνορα και περιφέρειες της χώρας. Οι τεράστιες ποσότητες ζάχαρης που εισάγονται λαθραία στην Κίνα παράγονται κατά κύριο λόγο στην Ινδία και στην Ταϊλάνδη και μεταφέρονται με φορτηγά πλοία ή και μικρής χωρητικότητας σκάφη σε χώρες της ινδοκινεζικής χερσονήσου, πριν εισέλθουν στην κινεζική ενδοχώρα, κυρίως μέσω των ποταμιών της περιοχής.
Το Πεκίνο έχει διαπιστώσει από το 2018 ότι πάνω από 2 εκατ. τόνοι ζάχαρης «εισέρχονται» χωρίς δασμούς στην Κίνα, με αποτέλεσμα οι κινεζικές αρχές να προχωρήσουν, το προηγούμενο έτος, σε δραστικές ενέργειες για την πάταξη του λαθρεμπορίου της ζάχαρης στις θάλασσες και στα ποτάμια της χώρας.
Ήδη πριν από μερικές εβδομάδες οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Nantong, στον ποταμό Γιανγκτσέ, κατέσχεσαν πλοίο που μετέφερε περίπου 600 τόνους ζάχαρη Ταϊλάνδης. Η προκαταρκτική εξέταση των αρμόδιων ανακριτικών οργάνων έδειξε ότι η ζάχαρη δεν είχε πιστοποιητικά εισαγωγής και ότι οι ναυτικοί του σκάφους δεν είχαν κανένα πιστοποιητικό ή δίπλωμα ναυτολόγησης και ασκήσεως του ναυτικού επαγγέλματος. Νωρίτερα μέσα στο 2019, οι τελωνειακές αρχές στην πόλη Jiangyin της επαρχίας Jiangsu της Ανατολικής Κίνας εξιχνίασαν μια υπόθεση λαθρεμπορίου και κατασχέθηκαν πάνω από 1.000 τόνοι ζάχαρης, ενώ συνελήφθησαν εννέα άτομα και κατασχέθηκε ένα πλοίο. Σε ανακοίνωσή της μάλιστα η τοπική υπηρεσία ανέφερε ότι το περασμένο καλοκαίρι είχαν οδηγηθεί στη δικαιοσύνη ύποπτοι για πέντε περιπτώσεις λαθρεμπορίας και είχαν κατασχεθεί περίπου 2.700 τόνοι ζάχαρης.
Ωστόσο, η καταστολή του λαθρεμπορίου ζάχαρης στην Κίνα έχει οδηγήσει τις αγορές στην Ασία σε τεράστια αμηχανία, αφού οι υπερβολικές και ανεξέλεγκτες ποσότητες παραγωγής ζάχαρης στην Ασία οδηγούν το τελευταίο διάστημα αφενός στην πτώση των τιμών και αφετέρου σε ένα ευρύτερο πρόβλημα αποθήκευσης για τους παγκόσμιους προμηθευτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ