
Η πρόσφατη έξαρση του κορονοϊού στην Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει βραχυπρόθεσμα την αγορά των δεξαμενόπλοιων, όπως είχε συμβεί και στην περίπτωση του ιού SARS το 2003, παρατηρεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten & Partners.
Η εξάπλωση του ιού SARS το 2003 αποτελεί ένα είδος μοντέλου που χρησιμοποιείται για να ερμηνευτεί η αρνητική επίδραση στην αγορά των wet από τέτοιου είδους «απρόσμενα σοκ». Στο πρόσφατο εβδομαδιαίο report της, η Poten & Partners σημειώνει ότι το 2003 η Κίνα, εξαιτίας του ιού, εισήγαγε κατά τι λιγότερο από 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των 10 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Στο report σημειώνεται επίσης ότι οποιαδήποτε συνιστώσα που επιδρά αρνητικά στη ζήτηση της Κίνας και γενικότερα της Ασίας για πετρέλαιο αποτελεί τροχοπέδη και για τις εισαγωγικές ροές και κατ’ επέκταση για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Από την πλευρά της, η Goldman Sachs σημειώνει ότι, με βάση τις επιπτώσεις του SΑRS, η κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο είναι πιθανό να μειωθεί κατά 260.000 βαρέλια/ημέρα και η τιμή του πετρελαίου να υποχωρήσει κατά $3/βαρέλι. Η Poten, στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζει ότι ελέω του SARS οι τιμές πετρελαίου είχαν μειωθεί κατά 20%, δημιουργώντας αβεβαιότητα στην παγκόσμια αγορά.
Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν προσβληθεί από τον κοροναϊό έχει αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου να έχει κόψει ταχύτητα και οι ναύλοι να υποχωρούν, δημιουργώντας προβληματισμό, παρά το γεγονός ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων θεωρείται καλή.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τον ρυθμό εξάπλωσης του ιού τις επόμενες εβδομάδες τόσο στην Κίνα όσο και στην υπόλοιπη Ασία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ