
Η καθήλωση του Boeing 737 ΜΑΧ λόγω της πτώσης δύο αεροπλάνων, που κόστισαν τη ζωή 346 ανθρώπων, είναι αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη αποτυχία της Boeing στην ιστορία της. Η παγκόσμια κατακραυγή είχε ως αποτέλεσμα την έναρξη ερευνών όχι μόνο για τα λάθη που συνέβησαν, αλλά και για τον λόγο που δεν εντοπίστηκαν νωρίτερα. Η αποτυχία της Boeing αποτέλεσε και αποτυχία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), καθώς γέννησε ερωτήματα για τον τρόπο πιστοποίησης της αξιοπλοΐας του εν λόγω αεροσκάφους.
Μετά από δέκα μήνες καθήλωσης και ζημιές που ξεπερνούν τα $10 δις, η Boeing ανακοίνωσε την πλήρη διακοπή της παραγωγής του 737 MAX, καθώς διαθέτει ήδη stock 400 αεροσκαφών, χωρίς όμως σαφή χρονικό ορίζοντα επιστροφής του συγκεκριμένου μοντέλου στους αιθέρες. Η συγκεκριμένη κίνηση ήταν αναμενόμενο να έχει επιπτώσεις γενικότερα στον αεροπορικό κλάδο, τόσο στις αεροπορικές εταιρείες που είναι πελάτες της Boeing όσο και σε εταιρείες και ανθρώπους που συμμετέχουν στη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους. Πρόσφατα, η Spirit AeroSystems, ένας από τους βασικότερους προμηθευτές εξαρτημάτων αεροπλάνων της Boeing, ανακοίνωσε την απόλυση 2.800 εργαζομένων.
Η ανακοίνωση της εταιρείας ήρθε μία ημέρα μετά τη δημοσίευση εσωτερικών εγγράφων της Boeing. Στα εν λόγω έγγραφα εκφράζεται η δυσπιστία των υπαλλήλων για την ασφάλεια του 737 MAX, που αργότερα επιβεβαιώθηκε από τα δύο δυστυχήματα. Το μόνο βέβαιο πλέον είναι ότι η αβεβαιότητα έχει ταυτιστεί με την εταιρεία και ότι οι επιπτώσεις θα είναι πολλές και απρόβλεπτες.
Φωτό: Gary He/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ