
To τρέχον έτος έχει χαρακτηριστεί από σημαντικούς κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως ένα από τα πλέον κομβικά για την πορεία της, και όχι άδικα. Νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί και γεωπολιτικές εντάσεις, όπως η πρόσφατη κλιμάκωση της έντασης ΗΠΑ-Ιράν, φαίνεται να διαμορφώνουν εν πολλοίς το σκηνικό για την παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Αδιαμφισβήτητα, (και) η αγορά των containerships τα τελευταία χρόνια βρίσκεται αντιμέτωπη με κοσμογονικές αλλαγές και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το πώς θα αντιδράσουν οι κορυφαίοι της liner ναυτιλίας στο νέο αυτό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει κανείς να ρίξει μια ματιά στον εορταστικό χαιρετισμό που παραδοσιακά απευθύνουν για τη νέα χρονιά οι επικεφαλής των κορυφαίων ιαπωνικών εταιρειών της ναυτιλίας γραμμών.
Στις 6 Ιανουαρίου 2020, ο κ. Yukikazu Myochin, πρόεδρος και CEO της “K” Line, με ανακοίνωσή του στάθηκε στις πολιτικές εμπορικού προστατευτισμού που ακολούθησαν οι ΗΠΑ καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019, οι οποίες επηρέασαν σημαντικά το ελεύθερο εμπόριο. Κατά τον ίδιο, οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή και το Brexit αποτέλεσαν επίσης σημαντικές προκλήσεις και εστία αβεβαιότητας για το θαλάσσιο εμπόριο και την εμπορική ναυτιλία. Για το 2020, ο επικεφαλής της “K” Line σημειώνει την αναγκαιότητα η ναυτιλία να παραμείνει σε εγρήγορση, δεδομένων των σημαντικών αλλαγών που συντελούνται, ιδιαίτερα στον κλάδο της ενέργειας, που κινείται προς εναλλακτικές πηγές πέραν του άνθρακα.
Από την πλευρά του, ο κ. Junichiro Ikeda, πρόεδρος και CEO της Μitsui O.S.K. Lines (MOL), εκφράζει τις ανησυχίες του για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και τις ενδείξεις για την επιβράδυνση αυτής. Κατά τον ίδιο, οι μεγάλες μεταβολές στις κοινωνίες και στο περιβάλλον, πέραν των σημαντικών προκλήσεων που δημιουργούν, μπορούν να «γεννήσουν» και ευκαιρίες ανάπτυξης. «Πρέπει να ανακαλύψουμε νέους επιχειρηματικούς τομείς και να βασιστούμε σε αυτούς για περαιτέρω ανάπτυξη, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα μια πιο ευέλικτη νοοτροπία», ήταν τα λόγια του κ. Ikeda.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της ΝΥΚ Line, Hitoshi Nagasawa, o οποίος κατά τον χαιρετισμό του στάθηκε στην ευθύνη των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών απέναντι στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Ο κ. Nagasawa σημειώνει ότι η απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την εταιρεία του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ