
Με αυξημένα μεγέθη διακίνησης, τόσο στα εμπορευματοκιβώτια, όσο και στο γενικό και χύδην φορτίο, έκλεισε το 2019 το λιμάνι της Θεσσαλονίκης: από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) διακινήθηκαν 448.766 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκωτίων) και από το συμβατικό λιμάνι 4.470.881 τόνοι γενικού και χύδην φορτίου, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 6% και 19% αντίστοιχα στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2018.
“Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναπτύσσεται σταθερά σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του, επεκτείνοντας τις συνεργασίες του, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις γειτονικές χώρες. Η υλοποίηση της στρατηγικής επένδυσης της Επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, θα παράσχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας και θα καταστήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ουσιαστικό μεταφορικό κέντρο στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Βαλκανικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η σταθερή αύξηση της ζήτησης παροχής λιμενικών υπηρεσιών και η αύξηση του μεγέθους των εξυπηρετούμενων πλοίων αποδεικνύει ότι η προσπάθεια αυτή σταδιακά ευοδώνεται” υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονικης (ΟΛΘ).
Υπενθυμίζεται ότι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς δημοσιεύτηκε η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρώτο στάδιο (προεπιλογή) του διαγωνισμού με αντικείμενο την ανάδειξη αναδόχου για την επέκταση της 6ης προβλήτας του λιμένος της Θεσσαλονίκης, ενός έργου ενδεικτικού προϋπολογισμού υποβολής προσφορών 130 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Εντός του πρώτου τριμήνου του 2020 και μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης αυτού του πρώτου σταδίου, η “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης” (ΟΛΘ ΑΕ) αναμένεται να διαβιβάσει στις προεπιλεγείσες εργοληπτικές εταιρείες την πρόσκληση υποβολής δεσμευτικών προσφορών, για συμμετοχή στο δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, που αφορά στην εκτέλεση και ολοκλήρωση του συνόλου του έργου. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων, τις οποίες ανέλαβε η ΟΛΘ ΑΕ, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό Δημόσιο.
Ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των φακέλων του πρώτου σταδίου έχει οριστεί η 7η Φεβρουαρίου (ενώ η ενδεικτική προθεσμία για το δεύτερο λήγει τον Απρίλιο του 2020). Το έργο -που θα επιτρέψει την προσέγγιση μεγαλύτερων πλοίων στο λιμάνι- περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες: πρώτον, την κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17.60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ), δεύτερον την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος – 17,60 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου, καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ