
Η Ινδία προσβλέπει σε διπλασιασμό των πλοίων που θα «καταφύγουν» στα διαλυτήριά της τον επόμενο χρόνο. Έως σήμερα το 30% των πλοίων παγκοσμίως, δηλαδή περίπου 300 από τα 1.000 πλοία, ανακυκλώνονται στην Ινδία. Ωστόσο, πλοιοκτήτες από χώρες όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ αλλά και αρκετοί κυρίως από τη βόρεια Ευρώπη δεν αποστέλλουν στα διαλυτήρια της χώρας τα πλοία τους, ελλείψει της επικύρωσης από το Δελχί της παγκόσμιας σύμβασης για την ανακύκλωση των πλοίων, γνωστής ως Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ καλύπτει τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση των πλοίων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι μπορούν να ανακυκλωθούν μετά τη διάλυσή τους με ασφάλεια και με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο. Αφορά επίσης τον τρόπο με τον οποίο τα πλοία πρέπει να προετοιμαστούν για το τελικό ταξίδι τους πριν από τη διάλυση σε μια εγκατάσταση ανακύκλωσης, χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια του πληρώματος ή η επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα της ανακύκλωσης.
Η άρνηση της διεθνούς κοινότητας να υποστηρίξει μονάδες ανακύκλωσης στα κράτη που δεν έχουν επικυρώσει την παραπάνω σύμβαση ήταν ένας από τους λόγους που οδήγησαν το Δελχί στον νέο νόμο περί ανακύκλωσης των πλοίων, που ψηφίστηκε από το ινδικό κοινοβούλιο το 2019. Κατά τον αρμόδιο υπουργό για θέματα ναυτιλίας, Mansukh Laxmanbhai Mandaviya, το Δελχί διατηρεί την πεποίθηση ότιη συμβολή των επιχειρήσεων ανακύκλωσης πλοίων στο ΑΕΠ της χώρας θα ξεπεράσει τα 2,2 δις δολάρια, σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το διαλυτήριο Alang στην Γκουτζαράτ, το μεγαλύτερο στον κόσμο, είναι έτοιμο να καλύψει την προβλεπόμενη αύξηση του αριθμού των πλοίων προς ανακύκλωση. Ο νέος νόμος διαφαίνεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στις μονάδες ανακύκλωσης πλοίων που βρίσκονται όχι μόνο στην Γκουτζαράτ, αλλά και στη Βομβάη, στην Καλκούτα και στην Κεράλα, με αποτέλεσμα να ενισχυθεί περαιτέρω η διαθεσιμότητα χάλυβα για τις τοπικές βιομηχανίες. Ο Mansukh L. Mandaviya δήλωσε μάλιστα στον τοπικό Τύπο ότι το 10% των χαλυβουργικών αναγκών της χώρας, ως αποτέλεσμα του νόμου για την ανακύκλωση των πλοίων, θα επιτευχθεί με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, προσθέτοντας ότι οι άμεσες θέσεις εργασίας από τον τομέα της ανακύκλωσης θα διπλασιαστούν σε περίπου 90.000.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ