
Μετά την παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Tesla, σύσσωμη η παγκόσμια κοινότητα συνειδητοποίησε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αποτελούν πλέον μακρινή ιδέα αλλά επικείμενη πραγματικότητα. Σήμερα, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να προσαρμοστούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Η μετάβαση στη νέα πραγματικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολη. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να κάνουν τεράστιες επενδύσεις για νέα εργοστάσια ή για τη μετατροπή των ήδη υπαρχόντων, για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και για την ανάπτυξη νέων οχημάτων.
Η τεράστια οικονομική πίεση που δέχονται οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχει οδηγήσει διάφορες εταιρείες-κολοσσούς να συρρικνωθούν και να περικόψουν άμεσα ή στο εγγύς μέλλον θέσεις εργασίας. Η Ford, η Volkswagen, η Nissan, η Honda, η General Motors είναι μερικές από τις εταιρείες που έχουν ανακοινώσει περικοπές στην προσπάθεια αναδιάρθρωσής τους. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οκτώ μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα περικόψουν συνολικά περίπου 80.000 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια.
Αν και η ηλεκτροκίνηση θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα σημάνει ταυτόχρονα το τέλος αρκετών «παραδοσιακών». Η κατασκευή ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου απαιτεί περίπου 30% λιγότερη εργασία και λιγότερα εξαρτήματα σε σύγκριση με την κατασκευή ενός συμβατικού αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης. Είναι, επομένως, σαφές ότι η συντονισμένη και απότομη στροφή στην ηλεκτροκίνηση που επιχειρείται και αναμένεται να ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια θα έχει άμεσες επιπτώσεις σε περισσότερες θέσεις εργασίας απ’ ό,τι υπολογίζεται.
Φωτό: Guus Schoonewille/ΑΠΕ-ΜΠE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ