
Διεθνείς οργανώσεις ναυτιλιακών μεταφορών προτείνουν να δημιουργηθεί ένα ταμείο για την καινοτομία που θα χρηματοδοτηθεί με έναν φόρο στα καύσιμα ώστε να εφαρμόσει προγράμματα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του τομέα, που είναι από τους μεγαλύτερους ρυπαντές στον κόσμο.
Αυτές οι ενώσεις ναυτιλιακών συμφερόντων, μεταξύ των οποίων η Bimco καθώς και το World Shipping Council (WSC), προτείνουν να δημιουργηθεί ένας ανεξάρτητος οργανισμός υπό την επίβλεψη μελών του Διεθνούς Nαυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος θα είναι αρμόδιος να επενδύει τα κεφάλαια που συγκεντρώνει.
Με 2 δολάρια ανά τόνο καυσίμου που θα μπορούσαν να καταβάλλονται από τους μεταφορείς, το ταμείο θα έφθανε τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε 10 χρόνια, υπολόγισαν οι υπογράφοντες.
Το ποσό αυτό θα μπορούσε να επενδυθεί σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που είναι «απαραίτητα για να καταστεί εμπορικά βιώσιμος ένας στόλος πλοίων με μηδενικές εκπομπές άνθρακα στην αρχή της δεκαετίας 2030», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
«Η θέση μας είναι απλή, διαφανής και ρεαλιστική και ελπίζουμε πως οι κυβερνήσεις θα μας υποστηρίξουν», δήλωσε χθες, Τρίτη, σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Έσμπεν Πούλσον.
Το μέτρο αυτό θα υποβληθεί στα μέλη του IMO κατά την προσεχή σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) που θα διεξαχθεί από τις 30 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου 2020, με προοπτική να τεθεί σε εφαρμογή «μέχρι το 2023».
Οι ενώσεις προστασίας του περιβάλλοντος επιφύλαξαν χλιαρή υποδοχή στις προτάσεις αυτές: «ένα ταμείο έρευνας και ανάπτυξης που συνδέεται με μια τιμολόγηση του άνθρακα (…) είναι κάτι καλό», όμως «για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων, οφείλουμε να αφαιρέσουμε από τώρα τον άνθρακα από τα πλοία και τα καύσιμα», αντέδρασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ίφε Ο’Λίρι της ΜΚΟ Environmental Defense Fund (EDF).
Εδώ και λίγο καιρό ο τομέας βρίσκεται στο στόχαστρο της νέας προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: στη διάρκεια της παρουσίασης, την περασμένη Τετάρτη, του «Πράσινου Συμφώνου» της –του οδικού χάρτη της προς την κλιματική ουδετερότητα–, δήλωσε πως επιθυμεί να «επανεξετάσει» όλες τις νομοθεσίες που συνδέονται με το κλίμα, όπως αυτή που διέπει την αγορά του άνθρακα για να περιλάβει σ’ αυτήν τον ναυτιλιακό τομέα.
Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Ντόναλντ Τραμπ διαβεβαίωσε χθες 2 Ιουλίου ότι η κυβέρνηση του Ισραήλ είναι έτοιμη να συναινέσει στην οριστικοποίηση των όρων πρότασης για κατάπαυση του…
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ