
Η συνεχιζόμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο διεθνές εμπόριο φαίνεται, στην τελευταία έκθεση της BIMCO, να επηρεάζει τη ζήτηση στη θαλάσσια μεταφορά τόσο για το εναπομείναν διάστημα του 2019 όσο και για το 2020.
Οι προσδοκίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTΟ) για την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου για το 2020 επαναπροσδιορίστηκαν στο 2,7% σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη του 3%. H BIMCO υπογραμμίζει πως ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ–Κίνας δεν επηρεάζει μόνο τις οικονομίες των δύο χωρών, αλλά και το ευρύτερο εμπορικό φάσμα, καθώς και το θαλάσσιο εμπόριο.
Η έκθεση κάνει ειδική αναφορά στις εξελίξεις και στις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, επισημαίνοντας πως η ναυλαγορά θα πιεστεί ξανά στο τέλος του δ΄ τριμήνου του 2019, που θα σημαίνει αυτόματα τη λήξη της εποχικότητας στη ζήτηση πετρελαίου αλλά και την αρχή του κανονιστικού πλαισίου του ΙΜΟ για τις εκπομπές θείου.
Αναφορά γίνεται και στη ραγδαία άνοδο των ναύλων στα υπερδεξαμενόπλοια τον προηγούμενο μήνα, που οδηγήθηκε από έναν δυναμικό συνδυασμό γεωπολιτικών γεγονότων (Βενεζουέλα, COSCO και αναταραχές στον Περσικό Κόλπο) όσο και από άνοδο της ζήτησης αργού από τα διυλιστήρια, με στόχο την παραγωγή καυσίμων συμβατών στη νέα πραγματικότητα του 2020.
Η ανάπτυξη του στόλου κατά 4,8% το 2019 και οι χαμηλές διαλύσεις φέρνουν μετριοπάθεια στις προβλέψεις για την εξέλιξη της ναυλαγοράς.
Από την άλλη, ο OPEC θα μειώσει την παραγωγή του κατά 1 εκατ. βαρέλια, στα 29 εκατ. βαρέλια, για το 2020, με την παραγωγή του να περιορίζεται έως το 2024 (ΙΕΑ). Αυτή η πτώση βέβαια φαίνεται να εξυπηρετεί τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς θα αντισταθμιστεί από την αμερικανική παραγωγή, που αυξάνει στην ουσία την προσφορά λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων που προκύπτουν στο εμπόριο αργού από τις εξαγωγές των ΗΠΑ.
Αν και τα επιπρόσθετα κόστη αναμένονται δυσβάσταχτα, είναι πραγματικότητα ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων, και κυρίως των MRs, είναι ο μόνος ναυτιλιακός κλάδος που φαίνεται να ευνοείται σε πρώτη φάση από την εφαρμογή των νέων κανονισμών του ΙΜΟ τη νέα χρονιά.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η βρετανική υπηρεσία UKMTO (United Kingdom Maritime Trade Operations), ανακοίνωσε ότι το φορτηγό πλοίο που δέχθηκε χθες, Δευτέρα 7 Ιουλίου, επίθεση με ρουκέτες στην…
«Ο κύριος και η κυρία Λασκαρίδη επέλεξαν να τιμήσουν αυτή τη σπουδαία προσφορά σας με ένα συμβολικό δώρο, την κατασκευή ενός ειδικού ρολογιού ελληνικής…
Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KASTOS» παρέλαβε πρόσφατα η Oceangold Tankers, επικεφαλής της οποίας είναι ο κ. Γιάννης Δράγνης. Συγκεκριμένα, βάσει ανακοίνωσης του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε χθες Δευτέρα την απόφασή του για επιβολή δασμών τουλάχιστον 25% στις εισαγωγές από αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της…
Η Ambrey, ανακοίνωσε σήμερα ότι περιήλθε σε γνώση της οπτικό υλικό το οποίο επιβεβαιώνει πως έχουν υποστεί ζημιές οι αποβάθρες στο λιμάνι στη Χοντάιντα,…
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ