
Δυσοίωνο φαίνεται το μέλλον για την ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia. Οι ιταλικές αερογραμμές αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια και για τον λόγο αυτό συστάθηκε κοινοπραξία διάσωσης. Mετά την αποχώρηση της Qatar Airways από το μετοχικό σχήμα και την ακραία αντιπαράθεση με τα εργατικά συνδικάτα του ιταλικού αερομεταφορέα το μέλλον πραγματικά διαφαίνεται ομιχλώδες.
Η πρόσφατη αισιοδοξία της κυβέρνησης που μπορεί να υπήρχε για την αποφυγή της πτώχευσης διαλύεται, καθώς οι εταίροι της προβαλλόμενης ως κοινοπραξίας διάσωσης αρχίζουν να αποχωρούν. Η αμερικανική Delta Airlines, αν και αρχικά είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ, ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι εξετάζει την αποχώρησή της από την κοινοπραξία. Τη σκυτάλη πήρε ο ιταλικός κατασκευαστικός όμιλος Atlantia, δηλώνοντας ότι οι συνθήκες δεν είναι ακόμη ώριμες για να συμμετάσχει στην επένδυση. Επιπλέον, αν και υπήρχαν αναφορές για την επένδυση 150 έως 200 εκατομμυρίων ευρώ από τη Lufthansa, η ίδια πλέον δηλώνει διατεθειμένη μόνο για την εμπορική συνεργασία με την Alitalia.
Μετά την αποχώρηση της Atlantia (εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Benetton), η οικογένεια Benetton δήλωσε ότι παραμένει διαθέσιμη μέχρι να βρεθεί άλλος βιομηχανικός εταίρος. Η «διάλυση» της Alitalia, μια ιστορικής εταιρείας για τις παγκόσμιες αερομεταφορές, θα αφήσει την Ιταλία και κυρίως τη Ρώμη κυριολεκτικά αποκομμένη από τον κόσμο αλλά και τις ακριτικές περιφέρειές της αφού οι Low cost αερομεταφορείς Easyjet και Ryanair έχουν δώσει έμφαση μόνο σε κερδοφόρα δρομολόγια κοντινών αποστάσεων. Aν και η ιταλική κυβέρνηση για λόγους prestige θα ήθελε να διασώσει τον εθνικό αερομεταφορέα, διασώζοντας επίσης και αρκετές καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας πολλές κοινοπραξίες του ιδιωτικού τομέα και διεθνείς αερομεταφορείς καλοβλέπουν τη διάλυση ή περαιτέρω συρρίκνωση του.
Προς το παρόν, το θρίλερ της πολυπαθούς Alitalia συνεχίζεται.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ