
H παγκόσμια αγορά iron ore είναι πιθανό να γνωρίσει σημαντικό έλλειμμα μετά το δυστύχημα σε ορυχείο της Vale στις αρχές του έτους και των περικοπών στην παραγωγή που ακολούθησαν, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Bloomberg o Andrew Forrest, ιδρυτής της Fortescue Metals Group.
«Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε την πιθανότητα ενός ελλείμματος», ήταν τα λόγια του κ. Forrest, o οποίος πρόσθεσε ότι ο αυστραλιανός μεταλλευτικός κολοσσός θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για τους πελάτες του, χωρίς ωστόσο να εγγυάται ότι το έλλειμμα στην αγορά θα περιοριστεί.
Το σιδηρομετάλλευμα οδεύει προς τη μεγαλύτερη τριμηνιαία άνοδό του από το 2017, καθώς οι επενδυτές ακόμη επιχειρούν να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση των στρεβλώσεων στην προσφορά από τη Βραζιλία. Μάλιστα, η Citigroup ανέφερε πρόσφατα ότι η πλήρης επίπτωση της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της Vale θα φανεί στα μέσα του επόμενου έτους, ενώ εκτίμησε ότι οι στρεβλώσεις στην παγκόσμια προσφορά θα εκτοξεύσουν την τιμή του iron ore στα $100/τόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά το περιστατικό στο Brumadinho, η τιμή του iron ore ανήλθε στα $91,5/τόνο.
Από την πλευρά της, η Morgan Stanley τονίζει ότι το δυστύχημα της Vale έχει αφήσει μια «τρύπα» στη διά θαλάσσης αγορά μεταφοράς iron ore, ενώ προβλέπει
ότι η παραγωγή του βραζιλιάνικου κολοσσού θα μειωθεί κατά 34 εκατ. τόνους το 2019.
Τέλος, ενώ οι αποστολές iron ore από τη Βραζιλία ομαλοποιήθηκαν εν μέρει μετά τις αρχές του χρόνου, από τα μέσα Μαρτίου έως σήμερα παρατηρείται ένα σημαντικό χάσμα.
Φωτό: Christian Sprogoe/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ