
H παγκόσμια αγορά iron ore είναι πιθανό να γνωρίσει σημαντικό έλλειμμα μετά το δυστύχημα σε ορυχείο της Vale στις αρχές του έτους και των περικοπών στην παραγωγή που ακολούθησαν, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Bloomberg o Andrew Forrest, ιδρυτής της Fortescue Metals Group.
«Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε την πιθανότητα ενός ελλείμματος», ήταν τα λόγια του κ. Forrest, o οποίος πρόσθεσε ότι ο αυστραλιανός μεταλλευτικός κολοσσός θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για τους πελάτες του, χωρίς ωστόσο να εγγυάται ότι το έλλειμμα στην αγορά θα περιοριστεί.
Το σιδηρομετάλλευμα οδεύει προς τη μεγαλύτερη τριμηνιαία άνοδό του από το 2017, καθώς οι επενδυτές ακόμη επιχειρούν να ποσοτικοποιήσουν την επίδραση των στρεβλώσεων στην προσφορά από τη Βραζιλία. Μάλιστα, η Citigroup ανέφερε πρόσφατα ότι η πλήρης επίπτωση της κατάρρευσης φράγματος σε ορυχείο της Vale θα φανεί στα μέσα του επόμενου έτους, ενώ εκτίμησε ότι οι στρεβλώσεις στην παγκόσμια προσφορά θα εκτοξεύσουν την τιμή του iron ore στα $100/τόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τις εβδομάδες που ακολούθησαν μετά το περιστατικό στο Brumadinho, η τιμή του iron ore ανήλθε στα $91,5/τόνο.
Από την πλευρά της, η Morgan Stanley τονίζει ότι το δυστύχημα της Vale έχει αφήσει μια «τρύπα» στη διά θαλάσσης αγορά μεταφοράς iron ore, ενώ προβλέπει
ότι η παραγωγή του βραζιλιάνικου κολοσσού θα μειωθεί κατά 34 εκατ. τόνους το 2019.
Τέλος, ενώ οι αποστολές iron ore από τη Βραζιλία ομαλοποιήθηκαν εν μέρει μετά τις αρχές του χρόνου, από τα μέσα Μαρτίου έως σήμερα παρατηρείται ένα σημαντικό χάσμα.
Φωτό: Christian Sprogoe/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ