Πώς και γιατί οι Κινέζοι χρωστούν πολλά στην Ελληνική Ναυτιλία

Πώς και γιατί οι Κινέζοι χρωστούν πολλά στην Ελληνική Ναυτιλία

1182
Πώς και γιατί οι Κινέζοι χρωστούν πολλά στην Ελληνική Ναυτιλία

Ιδιαίτερα κατατοπιστική ήταν η συνέντευξη που έδωσε σήμερα το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας Ι. Πλακιωτάκης στους ναυτιλιακούς συντάκτες με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά τον υπουργό η επίσκεψη φανερώνει τη στρατηγική σημασία του λιμανιού, ενώ δημιουργεί προσδοκίες για ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο κ. I. Πλακιωτάκης παρουσίασε τα συμπεράσματα από τις διεθνείς επαφές και διαβουλεύσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την ηγεσία της Κίνας, εστιάζοντας στη νέα, επενδυτική δυναμική που παρουσιάζει η Ελλάδα.

Ο υπουργός ΥΝΑΝΠ τόνισε: «Πρόθεση της COSCO είναι να πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις, έτσι ώστε το container terminal στον Πειραιά να αποκτήσει την ικανότητα διακίνησής 10 εκ. TEUs τουλάχιστον κατ’ έτος, γεγονός που θα καταστήσει τον Πειραιά ένα από τα 3 σημαντικότερα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη».

Επιπλέον, ο υπουργός αναφέρθηκε στη δυναμικότητα 10 ακόμη ελληνικών λιμένων, οι οποίοι έχουν σαφείς επενδυτικές προοπτικές, και οι οποίοι μπορούν να αποτελέσουν κομβικά σημεία για τη διαμετακόμιση κινεζικών και γενικότερα ασιατικών προϊόντων προς τις αγορές της ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τα λιμάνια της Πάτρας, Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Βόλου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Κέρκυρας και Αλεξανδρούπολης. Ο κ. Ι. Πλακιωτάκης δεν δίστασε μάλιστα να επισημάνει πως θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η αξιοποίηση των 10 μεγάλων λιμανιών, καθώς υπάρχει σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε  και τη συνεισφορά των Ελλήνων πλοιοκτητών στην οικονομία της Κίνας, η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική: σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε, κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι Έλληνες έχουν ναυπηγήσει στην Κίνα σχεδόν 1.000 πλοία, η αξία των οποίων ξεπερνά τα 50 δις. Την ίδια στιγμή, οι προσεγγίσεις πλοίων ελληνικών συμφερόντων σε κινεζικούς λιμένες είναι πολυάριθμες. Ενδεικτικά αναφέρθηκε πως το 2018, το 35% των πλοίων των Ελλήνων προσέγγισαν τουλάχιστον μια φορά σε κινεζικό λιμένα.

Ο υπουργός ΥΝΑΝΠ αναφέρθηκε ακόμη σε επαφές που πραγματοποίησε με εκπροσώπους της κινέζικής κυβέρνησης, προκειμένου να συμπεριληφθούν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού εξοπλισμού στα «δυσπρόσιτα» κινεζικά ναυπηγεία, γεγονός που θα μπορούσε να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη της εγχώριας ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο κ. Ι. Πλακιωτάκης επεσήμανε τη διάθεση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να κινηθεί άμεσα προκειμένου να κλείσουν τα ανοιχτά μέτωπα προς κάθε κατεύθυνση, θέτοντας μάλιστα ως κορυφαίες προτεραιότητες την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου, αλλά και την ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης της χώρας, υπογραμμίζοντας πως τα αποτέλεσματα των δράσεων του υπουργείου θα φανούν στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τον Έλληνα δόκιμο που απήχθη από πειρατές στο Τόγκο νωρίτερα το Νοέμβριο, ο υπουργός ΥΝΑΝΠ δήλωσε πως το υπουργείο παρακολουθεί στο ζήτημα πολύ στενά και πως ο δόκιμος πλοίαρχος είναι καλά στην υγεία του, αλλά δεν είναι σε θέση να δώσει περισσότερες πληροφορίες.