
Περισσότεροι από 90 εκπρόσωποι ναυπηγών, πλοιοκτητών και νηογνωμόνων συναντήθηκαν στο Τόκιο στις 17 και 18 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του Tripartite Forum 2019. Φέτος, οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν ότι η στενή και διαφανής συνεργασία μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων είναι αναγκαία περισσότερο από ποτέ, ενόψει των σημαντικών περιβαλλοντικών, οικονομικών και τεχνολογικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο ναυτιλιακός κλάδος.
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν οι μειώσεις των εκπομπών ρύπων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου (GHG). Οι απόψεις των συμμετεχόντων συνέκλιναν στο ότι οι στόχοι του ΙΜΟ για το 2030 μπορούν να καταστούν εφικτοί λαμβάνοντας βραχυπρόθεσμα μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του υφιστάμενου στόλου. Ωστόσο, όσον αφορά την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ για το 2050 εκφράστηκαν επιφυλάξεις, καθώς θα χρειαστούν σημαντικές τεχνολογικές παρεμβάσεις (π.χ. στις τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών ρύπων) και ισχυρά κίνητρα για την εφαρμογή τους.
Επίσης συμφωνήθηκε ότι η ψηφιοποίηση του κλάδου μπορεί να προφέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα, υπό την εφαρμογή ενός συγκεκριμένου κανονιστικού πλαισίου.
Σημείο εστίασης του forum αποτέλεσε επίσης το ζήτημα της ασφαλούς ναυσιπλοΐας, με τις συζητήσεις να επικεντρώνονται σε θέματα σχεδιασμού, στα εναλλακτικά καύσιμα και στην πρόληψη των ατυχημάτων στα κοντέινερ.
Τέλος, οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις και για θέματα ρύπανσης, με κύριο αντικείμενο συζήτησης τη βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης έρματος καθώς και την πιθανότητα αντικρουόμενων αποτελεσμάτων στη στοχοθέτηση για μειώσεις των αέριων ρύπων θερμοκηπίου και της πρόληψης της θαλάσσιας ρύπανσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ