
Οι εκτιμήσεις για την πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2019 και το 2020 αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO.
Ειδικότερα, η BDO εκτιμά ότι τα κόστη ασφάλισης είναι αυτά που θα αυξηθούν με μεγαλύτερο ρυθμό το 2019 και το 2020. Πιο αναλυτικά, τα κόστη για Προστασία και Αποζημίωση (Protection & Indemnity) αναμένεται ότι θα έχουν αυξηθεί κατά 2% το 2019, ενώ και για το 2020 υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν επίσης κατά 2%.
Αναφορικά με τα κόστη δεξαμενισμού και επισκευών πλοίων, η BDO αναφέρει ότι τα κόστη της θα εμφανιστούν αυξημένα κατά 1,8% το 2019 και κατά 1,9% το 2020. Παράλληλα, η έρευνα δείχνει ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 1,9% το 2019 και 1,8% το 2020.
Το 2019, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των bulk carriers, των tankers και των containerships θα παρουσιάσουν αύξηση 2,3%, 2,6% και 3,7% αντίστοιχα, σύμφωνα με την BDO. Για το 2020, το σκηνικό μοιάζει διαφορετικό, με την εταιρεία να προβλέπει ότι τη μεγαλύτερη αύξηση στα λειτουργικά κόστη (3,8%) θα εμφανίσει ο offshore κλάδος, ενώ θα ακολουθήσει αυτός των containerships (3%).
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 25% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι τα κόστη για τη συμμόρφωση στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς είναι αυτά που κατά κύριο λόγο θα αυξήσουν τα συνολικά λειτουργικά κόστη τους επόμενους 12 μήνες.
Με αφορμή τα παραπάνω αποτελέσματα, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Ο ίδιος πρόσθεσε μάλιστα ότι τα λειτουργικά κόστη για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα παρουσιάσουν σημαντικές μεταβολές, οι οποίες θα προέλθουν από παράγοντες όπως η τιμή του πετρελαίου, οι γεωπολιτικές εντάσεις και το ανθρώπινο δυναμικό.
Φωτό: Nareeta Martin/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ