
Οι εκτιμήσεις για την πορεία των λειτουργικών εξόδων για τις ναυτιλιακές εταιρείες το 2019 και το 2020 αποτέλεσαν αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της ΒDO.
Ειδικότερα, η BDO εκτιμά ότι τα κόστη ασφάλισης είναι αυτά που θα αυξηθούν με μεγαλύτερο ρυθμό το 2019 και το 2020. Πιο αναλυτικά, τα κόστη για Προστασία και Αποζημίωση (Protection & Indemnity) αναμένεται ότι θα έχουν αυξηθεί κατά 2% το 2019, ενώ και για το 2020 υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν επίσης κατά 2%.
Αναφορικά με τα κόστη δεξαμενισμού και επισκευών πλοίων, η BDO αναφέρει ότι τα κόστη της θα εμφανιστούν αυξημένα κατά 1,8% το 2019 και κατά 1,9% το 2020. Παράλληλα, η έρευνα δείχνει ότι τα κατά μέσο όρο κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 1,9% το 2019 και 1,8% το 2020.
Το 2019, τα συνολικά λειτουργικά κόστη των bulk carriers, των tankers και των containerships θα παρουσιάσουν αύξηση 2,3%, 2,6% και 3,7% αντίστοιχα, σύμφωνα με την BDO. Για το 2020, το σκηνικό μοιάζει διαφορετικό, με την εταιρεία να προβλέπει ότι τη μεγαλύτερη αύξηση στα λειτουργικά κόστη (3,8%) θα εμφανίσει ο offshore κλάδος, ενώ θα ακολουθήσει αυτός των containerships (3%).
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 25% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι τα κόστη για τη συμμόρφωση στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς είναι αυτά που κατά κύριο λόγο θα αυξήσουν τα συνολικά λειτουργικά κόστη τους επόμενους 12 μήνες.
Με αφορμή τα παραπάνω αποτελέσματα, ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, σχολίασε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις τα επόμενα δύο χρόνια. Ο ίδιος πρόσθεσε μάλιστα ότι τα λειτουργικά κόστη για τις ναυτιλιακές εταιρείες θα παρουσιάσουν σημαντικές μεταβολές, οι οποίες θα προέλθουν από παράγοντες όπως η τιμή του πετρελαίου, οι γεωπολιτικές εντάσεις και το ανθρώπινο δυναμικό.
Φωτό: Nareeta Martin/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
«Τώρα ξεκινά η ανοικοδόμηση» της Γάζας δήλωσε ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χαρακτηρίζοντας «υπέροχη» τη σημερινή ημέρα για τη Μέση Ανατολή, στη Σύνοδο…
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ