
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ναυτιλιακή ιστορία μιας χώρας έχει επηρεάσει την κουλτούρα της, μη εξαιρουμένων και των ενδυματολογικών επιλογών.
Το navy style έχει τις ρίζες του στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό του 18ου αιώνα, όταν χρησιμοποιήθηκε η επίσημη στολή, απλή και πρακτική, σχεδιασμένη για να κρατά τους ναύτες ζεστούς, αλλά και να τους χαρίζει την απαιτούμενη αίγλη.
Σε χρόνο ρεκόρ, στοιχεία αυτής της φορεσιάς υιοθετήθηκαν από την αστική μόδα. Λέγεται ότι το 1846 η βασίλισσα Βικτωρία έντυσε τον μικρό πρίγκιπα της Ουαλίας, Αλβέρτο Εδουάρδο, με ένα ναυτικό κοστούμι και το στιλ αυτό δεν άργησε να γίνει εξαιρετικά δημοφιλές ανάμεσα στους ευγενείς, συνώνυμο της κλασικής κομψότητας και της υψηλής κοινωνικής θέσης.


Το ναυτικό στιλ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σκούρο μπλε χρώμα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ήδη από τον 18ο αιώνα λόγω της αφθονίας του τροπικού φυτού indigo (λουλάκι), που εισαγόταν από την Ινδία.
Το reefer jacket (ο λεγόμενος στα ελληνικά επενδύτης) πήρε την ονομασία του από τους Βρετανούς ναύτες και είχε χαρακτηριστικό μεγάλο γιακά και διπλό κούμπωμα. Πιο μακρύ και επίσημο ήταν το bridge coat, προορισμένο να φοριέται από τους αξιωματούχους και όχι τους απλούς ναύτες, το οποίο έγινε σήμα κατατεθέν του Ουίνστον Τσώρτσιλ.
Κατά τη διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων, το αυστηρό ναυτικό στιλ μεταφέρθηκε στο καθημερινό ντύσιμο, ιδιαίτερα στα επαγγέλματα που απαιτούσαν ανθεκτικά υφάσματα, χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, επηρέασε όμως ταυτόχρονα και τη γυναικεία μόδα, ενώ γρήγορα ξεπέρασε τα βρετανικά σύνορα.
Το πιο πολυφορεμένο ωστόσο κομμάτι του navy style είναι η μαρινιέρα ή Breton shirt, που γεννήθηκε το 1853 στη ναυτική βάση της Βρετάνης, φτιαγμένη από μαλλί ή χοντρό βαμβακερό, με 3/4 μανίκια και 21 ρίγες. Η παράδοση λέει ότι ο αριθμός τους ήταν όσες και οι νίκες του Μεγάλου Ναπολέοντα.
Τέλος, κάτι που λίγοι ξέρουν είναι ότι το παντελόνι-καμπάνα προήλθε από τη ναυτική στολή. Από τις αρχές του 19ου αιώνα, οι μούτσοι φορούσαν τα παντελόνια αυτά με το χαρακτηριστικό άνοιγμα κάτω από το γόνατο, ώστε να μπορούν να το διπλώνουν εύκολα προς τα πάνω όταν έπρεπε να καθαρίσουν το κατάστρωμα.



ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ