
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ναυτιλιακή ιστορία μιας χώρας έχει επηρεάσει την κουλτούρα της, μη εξαιρουμένων και των ενδυματολογικών επιλογών.
Το navy style έχει τις ρίζες του στο Βρετανικό Βασιλικό Ναυτικό του 18ου αιώνα, όταν χρησιμοποιήθηκε η επίσημη στολή, απλή και πρακτική, σχεδιασμένη για να κρατά τους ναύτες ζεστούς, αλλά και να τους χαρίζει την απαιτούμενη αίγλη.
Σε χρόνο ρεκόρ, στοιχεία αυτής της φορεσιάς υιοθετήθηκαν από την αστική μόδα. Λέγεται ότι το 1846 η βασίλισσα Βικτωρία έντυσε τον μικρό πρίγκιπα της Ουαλίας, Αλβέρτο Εδουάρδο, με ένα ναυτικό κοστούμι και το στιλ αυτό δεν άργησε να γίνει εξαιρετικά δημοφιλές ανάμεσα στους ευγενείς, συνώνυμο της κλασικής κομψότητας και της υψηλής κοινωνικής θέσης.


Το ναυτικό στιλ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σκούρο μπλε χρώμα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε ήδη από τον 18ο αιώνα λόγω της αφθονίας του τροπικού φυτού indigo (λουλάκι), που εισαγόταν από την Ινδία.
Το reefer jacket (ο λεγόμενος στα ελληνικά επενδύτης) πήρε την ονομασία του από τους Βρετανούς ναύτες και είχε χαρακτηριστικό μεγάλο γιακά και διπλό κούμπωμα. Πιο μακρύ και επίσημο ήταν το bridge coat, προορισμένο να φοριέται από τους αξιωματούχους και όχι τους απλούς ναύτες, το οποίο έγινε σήμα κατατεθέν του Ουίνστον Τσώρτσιλ.
Κατά τη διάρκεια των δύο παγκοσμίων πολέμων, το αυστηρό ναυτικό στιλ μεταφέρθηκε στο καθημερινό ντύσιμο, ιδιαίτερα στα επαγγέλματα που απαιτούσαν ανθεκτικά υφάσματα, χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, επηρέασε όμως ταυτόχρονα και τη γυναικεία μόδα, ενώ γρήγορα ξεπέρασε τα βρετανικά σύνορα.
Το πιο πολυφορεμένο ωστόσο κομμάτι του navy style είναι η μαρινιέρα ή Breton shirt, που γεννήθηκε το 1853 στη ναυτική βάση της Βρετάνης, φτιαγμένη από μαλλί ή χοντρό βαμβακερό, με 3/4 μανίκια και 21 ρίγες. Η παράδοση λέει ότι ο αριθμός τους ήταν όσες και οι νίκες του Μεγάλου Ναπολέοντα.
Τέλος, κάτι που λίγοι ξέρουν είναι ότι το παντελόνι-καμπάνα προήλθε από τη ναυτική στολή. Από τις αρχές του 19ου αιώνα, οι μούτσοι φορούσαν τα παντελόνια αυτά με το χαρακτηριστικό άνοιγμα κάτω από το γόνατο, ώστε να μπορούν να το διπλώνουν εύκολα προς τα πάνω όταν έπρεπε να καθαρίσουν το κατάστρωμα.



ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ