
Ενάντια σε όλα τα… προγνωστικά, ο Μπόρις Τζόνσον επέστρεψε από την Ευρώπη με μια συμφωνία στις αποσκευές του την περασμένη εβδομάδα. Το Σάββατο 19 Οκτωβρίου, η Βουλή των Κοινοτήτων υπερψήφισε την αποκαλούμενη τροπολογία Λέτουιν, σύμφωνα με την οποία, ακόμα και αν το Κοινοβούλιο εγκρίνει τη νέα συμφωνία με την ΕΕ, ο πρωθυπουργός είναι αναγκασμένος να ζητήσει παράταση στο Brexit. Στον απόηχο των εξελίξεων γύρω από το Brexit, η στερλίνα σημείωσε άνοδο, ενώ από την άλλη οι μετοχές εταιρειών με υψηλή έκθεση στο εξωτερικό υποχώρησαν. Στο μεταξύ, οι συνομιλίες μεταξύ Τζόνσον και Κόρμπιν, αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα της Συμφωνίας Αποχώρησης, έπεσαν στο κενό και φαίνεται ότι το πολύχρονο σίριαλ του Brexit έχει πολλά ακόμα επεισόδια.
Αναμφίβολα, όμως, η συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου έως έναν βαθμό απομακρύνει τον φόβο του hard Brexit. Άμεση συνέπεια αυτού είναι η μεγαλύτερη ελκυστικότητα των περιουσιακών στοιχείων του Ηνωμένου Βασιλείου και η γεφύρωση του χάσματος αποτίμησης (όταν ο πωλητής ενός asset αναμένει μεγαλύτερη τιμή πώλησης από αυτή με την οποία ο αγοραστής είναι διατεθειμένος να αγοράσει). Εάν η στερλίνα συνεχίσει την ανοδική της τάση, οι εταιρείες που επικεντρώνονται περισσότερο στην εγχώρια οικονομία είναι πιθανό να δουν τις μετοχές τους να ανακάμπτουν.
Εκτός ΗΒ, με το κινεζικό ΑΕΠ να ανέρχεται σε χαμηλά 30ετίας, τις αποδυναμωμένες εξαγωγές σε Ασία/Ειρηνικό και τις χαμηλότερες του αναμενομένου λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, οι αγορές εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε μια εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας στα μέσα Νοεμβρίου.
Τέλος, την τρέχουσα εβδομάδα αναμένουμε τη δημοσιοποίηση στοιχείων για την πορεία σημαντικών οικονομικών μεγεθών στην Ευρώπη, τα οποία πιθανώς να επιβεβαιώσουν το χάσμα μεταξύ της υποχώρησης του κατασκευαστικού κλάδου και της επέκτασης του κλάδου των υπηρεσιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ