
Σε κλίμα αβεβαιότητας ενόψει sulphur cap και έντονων γεωπολιτικών εντάσεων, η BIMCO εστιάζει με νέο της report στην προσφορά δεξαμενόπλοιων, η οποία σε μεγάλο βαθμό καθορίζει τους ναύλους για την εν λόγω αγορά. Η εν λόγω ανάλυση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι η πτωτική πορεία της ναυλαγοράς τα τελευταία χρόνια εν πολλοίς αποτελεί απόρροια των υπερπροσφοράς πλοίων.
Ειδικότερα στο report αναφέρεται ότι το 2019 οι παραδόσεις πετρελαιοφόρων σημειώνουν μια αύξηση της τάξης του 37% ενώ οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαμηλά δεκαετίας καταγράφοντας μάλιστα ετήσια μείωση 52%. Παράλληλα και οι παραγγελίες νεότευκτων κινούνται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, αναφέρει ότι η αύξηση κατά 37% των παραδόσεων crude oil tankers κατά τους εννέα πρώτους μήνες του έτους σε συνδυασμό με την πτώση κατά 52% των διαλύσεων σκιαγραφούν μια αγορά με πληθώρα προσφοράς πλοίων.
Σημειώνεται ότι ένας μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών επιλέγει να παραλαμβάνει τα παραγγελθέντα πλοία τον Ιανουάριο και όχι κατά τους τελευταίους μήνες κάθε έτους, προκειμένου η «ημερομηνία γέννησής» τους να παρουσιάζεται μεταγενέστερη. Η τάση αυτή εξηγεί την στάση αναμονής πολλών πλοιοκτητών ενόψει Ιανουαρίου 2020 αλλά εν μέρει και την σημαντική αύξηση στις παραδόσεις του περασμένου Ιανουαρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2019, παραδόθηκαν 12 VLCCs συνολικής χωρητικότητας 3,7 εκατ. dwt.
Στο μέτωπο των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων μόλις 10 εκατ. dwt στάλθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας μείωση 52% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ο κ. Sand τονίζει ότι από αναλυτικής σκοπιάς και με δεδομένες τις παραδόσεις πλοίων, ένα κατώτατο όριο αριθμού πλοίων θα πρέπει να στέλνεται προς διάλυση κάθε χρόνο προκειμένου να επέρχεται ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Εν προκειμένω για τον Σεπτέμβριο, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων μετά βίας άγγιξαν τα 300.000 dwt.
Αναφορικά με την πορεία της ναυλαγοράς, στο report αναφέρεται ότι οι πρόσφατες επιθέσεις στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Saudi Aramco σε συνδυασμό με τις αμερικανικές κυρώσεις σε πλοία της COSCO έχουν πυροδοτήσει μια άνοδο, απόρροια της οποίας ήταν οι ναύλοι για τα VLCCs να αγγίξουν τα $307.888/ημέρα στις 11 Οκτωβρίου.
Με αφορμή τις μεγάλες αβεβαιότητες στην αγορά, ο κ. Sand καταλήγει στο ότι ενώ βραχυπρόθεσμα αυτές «γεννούν» ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, μεσομακροπρόθεσμα οι προοπτικές που προσφέρουν μοιάζουν μάλλον ζοφερές.
Φωτό: Ayotunde Oguntoyinbo/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ