Χαμόγελα για τα δεξαμενόπλοια μετά από δύο πολύπαθα χρόνια

Χαμόγελα για τα δεξαμενόπλοια μετά από δύο πολύπαθα χρόνια

1344
Χαμόγελα για τα δεξαμενόπλοια μετά από δύο πολύπαθα χρόνια

Το πρόσφατο ράλι στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον σημαντικών προκλήσεων, αποτελεί μόνιμο αντικείμενο συζήτησης στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, φιλοξενήθηκε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και σχολίασε την επικαιρότητα γύρω από τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαίου.

Ο κ. Sand τόνισε χαρακτηριστικά: «Είναι εντυπωσιακό το τι μπορούν να επιφέρουν οι αμερικανικές κυρώσεις σε μια αγορά, που υπό άλλες συνθήκες παρέμενε flat». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO αλλά και οι κυρώσεις των ExxonMobil και Unipec σε πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια της Βενεζουέλας έχουν δημιουργήσει έναν «απαγορευμένο» στόλο 500 δεξαμενόπλοιων, για τον οποίο η ζήτηση είναι μεγάλη. Κατά συνέπεια, λόγω της υψηλής αβεβαιότητας και του γεγονότος ότι πολλά διυλιστήρια έχουν προγραμματίσει τις αποστολές φορτίων για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια έχουν «χτυπήσει κόκκινο». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ναύλοι στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι κάποια στιγμή έφτασαν έως και τα $460.000/ημέρα, όπως ο ίδιος εξήγησε.

Ο κ. Sand σημείωσε, τέλος, ότι πλέον οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων μπορούν να χαμογελάνε με αυτή την εξέλιξη, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια οι δραστηριότητές τους μόνο επικερδείς δεν θεωρούνταν, με μόνη εξαίρεση ίσως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.

Φωτό: Alexander Bobrov/Pexels

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.