
Το πρόσφατο ράλι στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον σημαντικών προκλήσεων, αποτελεί μόνιμο αντικείμενο συζήτησης στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, φιλοξενήθηκε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και σχολίασε την επικαιρότητα γύρω από τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαίου.
Ο κ. Sand τόνισε χαρακτηριστικά: «Είναι εντυπωσιακό το τι μπορούν να επιφέρουν οι αμερικανικές κυρώσεις σε μια αγορά, που υπό άλλες συνθήκες παρέμενε flat». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO αλλά και οι κυρώσεις των ExxonMobil και Unipec σε πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια της Βενεζουέλας έχουν δημιουργήσει έναν «απαγορευμένο» στόλο 500 δεξαμενόπλοιων, για τον οποίο η ζήτηση είναι μεγάλη. Κατά συνέπεια, λόγω της υψηλής αβεβαιότητας και του γεγονότος ότι πολλά διυλιστήρια έχουν προγραμματίσει τις αποστολές φορτίων για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια έχουν «χτυπήσει κόκκινο». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ναύλοι στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι κάποια στιγμή έφτασαν έως και τα $460.000/ημέρα, όπως ο ίδιος εξήγησε.
Ο κ. Sand σημείωσε, τέλος, ότι πλέον οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων μπορούν να χαμογελάνε με αυτή την εξέλιξη, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια οι δραστηριότητές τους μόνο επικερδείς δεν θεωρούνταν, με μόνη εξαίρεση ίσως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.
Φωτό: Alexander Bobrov/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ