
Τα ευρήματά της για τις σύγχρονες προκλήσεις και την εξέλιξη της τραπεζικής χρηματοδότησης στην διεθνή ναυτιλία κατά το 2018, εξέδωσε νωρίτερα σήμερα η Petrofin.
Σύμφωνα με την έκθεση, η τραπεζική χρηματοδότηση στην διεθνή ναυτιλία το 2018 υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 12 ετών καθώς το χαρτοφυλάκιο δανείων των κορυφαίων 40 τραπεζών διαμορφώθηκε στα $300,7 δις. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι η αύξηση του παγκόσμιου στόλου χρηματοδοτήθηκε και από μη τραπεζικές πηγές και είναι χαρακτηριστικό ότι το κινεζικό leasing στην διεθνή ναυτιλία διαμορφώθηκε στα $51,3 δις.
Σε επιμέρους στοιχεία, η έκθεση των ευρωπαϊκών τραπεζών από τη ναυτιλία μειώθηκε κατά 14% ενώ οι αμερικανικές τράπεζες μέχρι στιγμής έχουν αυξήσει την έκθεσή τους κατά 5%. Ένα επίσης εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η έκθεση των κινεζικών τραπεζών από τον κλάδο υποχώρησε κατά 13,2% σε αντίθεση με την άνοδο κατά 9% του κινεζικού leasing.
Συγκριτικά με το 2010, το μερίδιο των ευρωπαϊκών τραπεζών στην χρηματοδότηση της διεθνούς ναυτιλίας έχει υποχωρήσει το 2018 από το 83% στο 58,7% και εκείνο των τραπεζών της Άπω Ανατολής μειώθηκε οριακά στο 34,8% από το 35,07% το 2017.
Εστιάζοντας στα χαρτοφυλάκια των ευρωπαϊκών τραπεζών, η Petrofin παρατηρεί ότι η συμμετοχή των σκανδιναβικών και γερμανικών τραπεζικών ιδρυμάτων στην χρηματοδότηση του κλάδου διαρκώς επιβραδύνεται. Aπό την άλλη, οι γαλλικές τράπεζες έχουν ενδυναμώσει την παρουσία τους ελαφρώς το 2018, κυρίως λόγω της σθεναρής παρουσίας της BNP Paribas, της οποίας η έκθεση στη ναυτιλία τυγχάνει να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πίσω από αυτή της China Exim. Oι ελληνικές τράπεζες φαίνεται να ανακτούν τη δυναμική τους στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση κυρίως λόγω της μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων αλλά και των βελτιωμένων προοπτικών για την πορεία της ελληνικής οικονομίας.
Τέλος η Petrofin καταλήγει στο ότι η έκθεση των 40 κορυφαίων τραπεζών στη διεθνή ναυτιλία έχει υποχωρήσει κατά 35% από το 2011 με το κινεζικό leasing να κερδίζει διαρκώς έδαφος κυρίως μεταξύ μεσαίων και μικρότερων εταιρειών, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να αμφισβητεί την τραπεζική χρηματοδότηση ως κύρια μορφή δανεισμού.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ