Οικονόμου-Παππάς συζητούν για την πορεία τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Οικονόμου-Παππάς συζητούν για την πορεία τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία

1247
Οικονόμου-Παππάς συζητούν για την πορεία τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία

Δύο πρωτοπόροι επιχειρηματίες της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας που κατάφεραν να κερδίσουν μια θέση στον ήλιο για τις εταιρείες που διαχειρίζονται στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές, συνομίλησαν για το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον της βιομηχανίας στο πλαίσιο του ”21ου Marine Money Greek Ship Finance Forum 2019″.

Η κοινή πορεία και οι δύσκολες αποφάσεις
Ο λόγος για τους κ.κ. Γιώργο Οικονόμου, Ιδρυτή, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της DryShips και Πέτρο Παππά, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Star Bulk, οι οποίοι αρχικά «αναπόλησαν» την κοινή τους πορεία όταν το 1996 ίδρυσαν από κοινού εταιρεία μέσω της εξαγοράς ενός bulker 32.000 τόνων. «Ο Γιώργος κινούνταν συνέχεια εκτός γραφείου μεταξύ ναυπηγείων και τραπεζών ενώ εγώ οργάνωνα το γραφείο καθώς δεν μου άρεσαν οι μετακινήσεις», σχολίασε χαριτολογώντας ο κ. Παππάς. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όταν ξεκίνησε το κοινό τους εγχείρημα, οι ναύλοι κινούνταν σε χαμηλά επίπεδα αλλά παρόλα αυτά υπήρχε μια ετήσια απόδοση της τάξης του 70% για την μικρού κόστους επένδυσή τους. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση και των δύο αναφορικά με την κατάρρευση της Lehman Brothers, την οποία κανείς δεν προέβλεψε και η οποία οδήγησε σε πρωτοφανή πτώση της ναυλαγοράς. Μάλιστα ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι τα παθήματα από την κατάρρευση του τραπεζικού κολοσσού αποτέλεσαν εφαλτήριο για νέες δράσεις.

Scrubbers, LNG και… αλλαγές
Σε ερώτηση του κ. Kevin Oates, Μanaging Director της Μarine Money Asia Pte. Ltd., για το κατά πόσο το LNG αποτελεί το μέλλον της ενέργειας, ο επικεφαλής της DryShips σχολίασε ότι η TMS Cardiff Gas διαχειρίζεται αυτή τη στιγμή 11 LNG Carriers, τα οποία προσφέρουν ένα αξιοπρεπές residual value παρά το γεγονός ότι οι αρχικές επενδύσεις δεν ήταν τόσο επικερδείς. Ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι αυτή τη στιγμή το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο δεν αποτελεί μια ρεαλιστική λύση για τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες του ΙΜΟ με ορίζοντα το 2050, παρά το γεγονός ότι το περιβαλλοντικό του αποτύπωμά είναι χαμηλότερο σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα. Ο ίδιος εκτίμησε ότι στο εγγύς μέλλον το LNG θα πρωταγωνιστεί ως μορφή ενέργειας στις διεθνείς αγορές.

Για την επιλογή της εταιρείας του να στραφεί στα scrubbers ενόψει sulphur cap 2020 αναφέρθηκε ο κ. Παππάς. Ο επικεφαλής της Star Bulk σημείωσε ότι η εταιρεία του θα χρησιμοποιήσει τα scrubbers για hedging καθώς «η ναυτιλία δεν έιναι $/day αλλά $/ton {…} και οφείλουμε να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα των μετόχων μας». Ο κ. Παππάς πρόσθεσε ότι τόσο ολλανδικές όσο και νορβηγικές μελέτες δείχνουν ότι τα εν λόγω συστήματα καθαρισμού είναι λιγότερο ρυπογόνα για το θαλάσσιο περιβάλλον και την ατμόσφαιρα σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι οι ιαπωνικές αρχές, οι οποίες είναι ευαισθητοποιημένες σε θέματα προστασίας του θαλασσίου οικοσυστήματος κυρίως λόγω της αλιευτικής δραστηριότητας στα ύδατά τους, έχουν εγκρίνει τα open-loop scrubbers.

«Δεν μετανιώνω για τίποτα που έχω κάνει επιχειρηματικά, ωστόσο θα έκανα τα πάντα διαφορετικά», απάντησε με δόση χιούμορ ο κ. Οικονόμου σε ερώτηση του κ. Oates με τον κ. Παππά να σημειώνει την πρόσφατη καλή πορεία της ναυλαγοράς για τα VLCCs καταλήγοντας ότι «με βάση τους τωρινούς ναύλους για VLCC πλοία, θα έπρεπε να είχα αγοράσει μερικά».

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά