Μπαράζ εξελίξεων φέρνουν οι νέες αμερικανικές κυρώσεις σε έξι κινεζικές εταιρείες (δύο θυγατρικές της COSCO), καθώς, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της INTERTANKO, Paolo D’Amico, έχει δημιουργηθεί ένας στόλος «απαγορευμένων» VLCCs, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να αγγίξουν εξαψήφιους αριθμούς.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της INTERTANKO, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική εφημερίδα, τόνισε ότι υπάρχει σύγχυση και όλοι ανησυχούν για το τέλος αυτών των κυρώσεων. Μάλιστα, ο ίδιος πρόσθεσε ότι, λόγω των κυρώσεων της Ουάσιγκτον, περίπου 50 VLCCs είναι «απαγορευμένα».
Να σημειωθεί ότι ο αριθμός αντιστοιχεί στο 6% του παγκόσμιου στόλου των VLCC πλοίων και αναμφίβολα η εξέλιξη αυτή δημιουργεί στρεβλώσεις στο διά θαλάσσης εμπόριο υγρών φορτίων.
Χαρακτηριστικές είναι άλλωστε οι τελευταίες τοποθετήσεις του Peter Sand, επικεφαλής αναλυτή της BIMCO, ο οποίος σημειώνει με κάθε ευκαιρία ότι η ναυτιλιακή αγορά πλέον δεν οδηγείται από τις παραδοσιακές δυνάμεις της προσφοράς και της ζήτησης αλλά από τις γεωπολιτικές προκλήσεις που λαμβάνουν χώρα παγκοσμίως.