Τα bulk carriers επελαύνουν, παρά τα «σκαμπανεβάσματα» 

Τα bulk carriers επελαύνουν, παρά τα «σκαμπανεβάσματα» 

611
Τα bulk carriers επελαύνουν, παρά τα «σκαμπανεβάσματα» 

H καλπάζουσα πορεία για την αγορά των bulk carriers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, με τον BDI (Βaltic Dry Index) ωστόσο να υποχωρεί τον Σεπτέμβριο από τα υψηλά 9ετίας στα οποία είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, ο BDI συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο δείκτης είναι ενισχυμένος κατά 42%, όπως εξηγεί η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.

Οι μέσοι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes εξαμηνιαίας διάρκειας κινούνται στα $26.750/ημέρα, παρουσιάζοντας οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αλλά καταγράφοντας ετήσια αύξηση 18%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra.

Το σκηνικό είναι το ίδιο και για τα Panamaxes, με τους ημερήσιους ναύλους να είναι ενισχυμένοι κατά 16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τη διόρθωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα τόσο για τα Capes όσο και για τα Panamaxes, τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers παρουσίασαν σταθερότητα την τρέχουσα εβδομάδα.

Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, η ζήτηση για second-hand πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου δείχνει σχετικά σταθερή τον Σεπτέμβριο, με τα Supramaxes και τα Panamaxes να απολαμβάνουν μεγαλύτερης ζήτησης, καθώς αντιπροσωπεύουν το 69% των συνολικών πωλήσεων bulkers μέχρι στιγμής. Όπως σημειώνει η κ. Jones, η εξέλιξη αυτή μοιάζει λογική, καθώς τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ένα μεγαλύτερο εύρος φορτίων, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα πλοία, καθιστώντας τα λιγότερο ευμετάβλητα σε υψηλές διακυμάνσεις μιας μεμονωμένης αγοράς.

 

Screenshot 2019-09-28 12.11.12

Φωτο: Daltroraimundo/Pixabay

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.