
Το Διακυβερνητικό Πλαίσιο για την Κλιματική Αλλαγή, ο επίσημος φορέας του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, δημοσίευσε την ειδική έκθεσή του σχετικά με την περιβαλλοντική επίδραση στους ωκεανούς και στην κρυόσφαιρα, το μέρος του συστήματος της Γης που περιέχει παγωμένο νερό σε οποιαδήποτε μορφή.
Η έκθεση παρέχει συστάσεις για τις πολιτικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν σε παγκόσμια κλίμακα, προκειμένου να περιοριστεί η κλιματική αλλαγή με άξονα την οικονομία, αλλά και να προσδιοριστεί η επίδρασή της στους ωκεανούς.
Σε κοινή ανακοίνωση τριών επιτρόπων –του Miguel Arias Cañete, επιτρόπου Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Karmenu Vella, αρμοδίου για θέματα Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, και του Carlos Moedas, επιτρόπου Έρευνας, Επιστήμης και Καινοτομίας– χαιρετίζεται η δημοσίευση της έκθεσης, καθώς θεωρείται ένα καμπανάκι για την άμεση δράση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα κλιματικής αλλαγής που αφορούν κυρίως τους ωκεανούς.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης είναι ξεκάθαρα: η υπερθέρμανση του πλανήτη που οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα μεταβάλλει δραστικά τους ωκεανούς, αυξάνοντας τη θερμοκρασία τους και μειώνοντας το οξυγόνο. Η στάθμη της θάλασσας αυξάνεται με μεγαλύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι προβλεπόταν.
Η επίδραση σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι καταστροφική για τα εύθραυστα θαλάσσια οικοσυστήματα, όπως οι κοραλλιογενείς ύφαλοι και η θαλάσσια χλωρίδα. Η υψηλή διατροφική εξάρτηση των ανθρώπων από τα αλιεύματα απειλεί τη διασφάλιση της παροχής τροφής από ψάρια. Οι παράκτιες περιοχές αναμένεται να αντιμετωπίσουν συχνότερα ακραία φαινόμενα, όπως πλημμύρες.
Ωστόσο, οι υγιείς ωκεανοί μπορούν ακόμη να παράσχουν ορισμένες λύσεις κατά της κλιματικής αλλαγής, «αιχμαλωτίζοντας» πολλή ηλιακή ακτινοβολία και το υπερβάλλον CO2 που παράγεται από τον άνθρωπο. Οι ωκεανοί θα παραμείνουν υγιείς εφόσον η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη περιοριστεί σε 1,5°C.
Φωτό: Jacqueline Schmid/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ