
Το Διακυβερνητικό Πλαίσιο για την Κλιματική Αλλαγή, ο επίσημος φορέας του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, δημοσίευσε την ειδική έκθεσή του σχετικά με την περιβαλλοντική επίδραση στους ωκεανούς και στην κρυόσφαιρα, το μέρος του συστήματος της Γης που περιέχει παγωμένο νερό σε οποιαδήποτε μορφή.
Η έκθεση παρέχει συστάσεις για τις πολιτικές που θα πρέπει να ακολουθηθούν σε παγκόσμια κλίμακα, προκειμένου να περιοριστεί η κλιματική αλλαγή με άξονα την οικονομία, αλλά και να προσδιοριστεί η επίδρασή της στους ωκεανούς.
Σε κοινή ανακοίνωση τριών επιτρόπων –του Miguel Arias Cañete, επιτρόπου Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Karmenu Vella, αρμοδίου για θέματα Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, και του Carlos Moedas, επιτρόπου Έρευνας, Επιστήμης και Καινοτομίας– χαιρετίζεται η δημοσίευση της έκθεσης, καθώς θεωρείται ένα καμπανάκι για την άμεση δράση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα κλιματικής αλλαγής που αφορούν κυρίως τους ωκεανούς.
Τα συμπεράσματα της έκθεσης είναι ξεκάθαρα: η υπερθέρμανση του πλανήτη που οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα μεταβάλλει δραστικά τους ωκεανούς, αυξάνοντας τη θερμοκρασία τους και μειώνοντας το οξυγόνο. Η στάθμη της θάλασσας αυξάνεται με μεγαλύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι προβλεπόταν.
Η επίδραση σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι καταστροφική για τα εύθραυστα θαλάσσια οικοσυστήματα, όπως οι κοραλλιογενείς ύφαλοι και η θαλάσσια χλωρίδα. Η υψηλή διατροφική εξάρτηση των ανθρώπων από τα αλιεύματα απειλεί τη διασφάλιση της παροχής τροφής από ψάρια. Οι παράκτιες περιοχές αναμένεται να αντιμετωπίσουν συχνότερα ακραία φαινόμενα, όπως πλημμύρες.
Ωστόσο, οι υγιείς ωκεανοί μπορούν ακόμη να παράσχουν ορισμένες λύσεις κατά της κλιματικής αλλαγής, «αιχμαλωτίζοντας» πολλή ηλιακή ακτινοβολία και το υπερβάλλον CO2 που παράγεται από τον άνθρωπο. Οι ωκεανοί θα παραμείνουν υγιείς εφόσον η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη περιοριστεί σε 1,5°C.
Φωτό: Jacqueline Schmid/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ