
Η απαγόρευση των εξαγωγών νικελίου και άλλων μεταλλευμάτων από την Ινδονησία το 2020, δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν, αναμένεται να επηρεάσει το διά θαλάσσης εμπόριο αυτών των μεταλλευμάτων και να μειώσει τη ζήτηση για τα μικρότερα bulkers.
Tα ανωτέρω σημειώνει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry, η οποία συμπληρώνει ότι, καθώς το εμπόριο βωξίτη θα μετατοπιστεί από τη διαδρομή Ινδονησία-Κίνα προς την αντίστοιχη Γουινέα-Κίνα, τα μεγαλύτερης χωρητικότητας bulkers θα γνωρίσουν περισσότερη ζήτηση.
Να σημειωθεί ότι κάτι αντίστοιχο είχε αποφασίσει η ινδονησιακή κυβέρνηση και το 2014, πριν τελικά προβεί σε μερική άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών το 2017. Η εξέλιξη αυτή τότε είχε πυροδοτήσει τις ινδονησιακές εξαγωγές νικελίου κατά το β΄ εξάμηνο του 2013, οι οποίες υπερέβησαν τις αντίστοιχες του β΄ εξαμήνου του 2012 κατά 10 εκατ. τόνους. Εάν η ιστορία επαναληφθεί και με την παρούσα απόφαση, τότε εκτιμάται ότι οι εξαγωγές νικελίου της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν κατά 6-7 εκατ. τόνους τους επόμενους τέσσερις μήνες, διευκρινίζει η Drewry.
Είναι γνωστό ότι το 96% των εξαγωγών της Ινδονησίας κατευθύνεται προς την Κίνα. Όπως αναφέρει η Drewry, χρειάζονται περίπου είκοσι ημέρες για ένα Handysize να ολοκληρώσει το ταξίδι Ινδονησία-Κίνα, ενώ, εάν όντως οι εξαγωγές νικελίου της Ινδονησίας ενισχυθούν σημαντικά ενόψει της επερχόμενης απαγόρευσης, επιπλέον 30-35 Handysizes πρόκειται να απασχοληθούν στην εν λόγω διαδρομή.
Ωστόσο, η εφαρμογή της απαγόρευσης από το 2020 αυτόματα μεταφράζεται σε απολεσθείσα απασχόληση για περίπου 40 Handysizes, τα οποία δεν θα μεταφέρουν πλέον νικέλιο από την Ινδονησία. Κατά τον Οίκο, η εξέλιξη αυτή θα συνεχιστεί και μακροπρόθεσμα. Από την άλλη, εάν η Ινδονησία αποφασίσει να απαγορεύσει και τις εξαγωγές βωξίτη, η Κίνα θα αναγκαστεί να στραφεί προς το μετάλλευμα της Γουινέας, αυξάνοντας σημαντικά τη ζήτηση ανά τόνο-μίλι για bulkers.
Η Drewry καταλήγει στο ότι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι τα πλοία τύπου Capesize, Kamsarmax, τα οποία προτιμώνται για τη μεταφορά ξηρών φορτίων από τη Γουινέα στην Κίνα, εν αντιθέσει με τα μικρότερα Supramaxes και Handysizes, τα οποία απασχολούνται κυρίως στη διαδρομή Ινδονησία-Κίνα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ