
Η απαγόρευση των εξαγωγών νικελίου και άλλων μεταλλευμάτων από την Ινδονησία το 2020, δηλαδή δύο χρόνια νωρίτερα απ’ ό,τι αρχικά αναμενόταν, αναμένεται να επηρεάσει το διά θαλάσσης εμπόριο αυτών των μεταλλευμάτων και να μειώσει τη ζήτηση για τα μικρότερα bulkers.
Tα ανωτέρω σημειώνει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Drewry, η οποία συμπληρώνει ότι, καθώς το εμπόριο βωξίτη θα μετατοπιστεί από τη διαδρομή Ινδονησία-Κίνα προς την αντίστοιχη Γουινέα-Κίνα, τα μεγαλύτερης χωρητικότητας bulkers θα γνωρίσουν περισσότερη ζήτηση.
Να σημειωθεί ότι κάτι αντίστοιχο είχε αποφασίσει η ινδονησιακή κυβέρνηση και το 2014, πριν τελικά προβεί σε μερική άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών το 2017. Η εξέλιξη αυτή τότε είχε πυροδοτήσει τις ινδονησιακές εξαγωγές νικελίου κατά το β΄ εξάμηνο του 2013, οι οποίες υπερέβησαν τις αντίστοιχες του β΄ εξαμήνου του 2012 κατά 10 εκατ. τόνους. Εάν η ιστορία επαναληφθεί και με την παρούσα απόφαση, τότε εκτιμάται ότι οι εξαγωγές νικελίου της ασιατικής χώρας θα αυξηθούν κατά 6-7 εκατ. τόνους τους επόμενους τέσσερις μήνες, διευκρινίζει η Drewry.
Είναι γνωστό ότι το 96% των εξαγωγών της Ινδονησίας κατευθύνεται προς την Κίνα. Όπως αναφέρει η Drewry, χρειάζονται περίπου είκοσι ημέρες για ένα Handysize να ολοκληρώσει το ταξίδι Ινδονησία-Κίνα, ενώ, εάν όντως οι εξαγωγές νικελίου της Ινδονησίας ενισχυθούν σημαντικά ενόψει της επερχόμενης απαγόρευσης, επιπλέον 30-35 Handysizes πρόκειται να απασχοληθούν στην εν λόγω διαδρομή.
Ωστόσο, η εφαρμογή της απαγόρευσης από το 2020 αυτόματα μεταφράζεται σε απολεσθείσα απασχόληση για περίπου 40 Handysizes, τα οποία δεν θα μεταφέρουν πλέον νικέλιο από την Ινδονησία. Κατά τον Οίκο, η εξέλιξη αυτή θα συνεχιστεί και μακροπρόθεσμα. Από την άλλη, εάν η Ινδονησία αποφασίσει να απαγορεύσει και τις εξαγωγές βωξίτη, η Κίνα θα αναγκαστεί να στραφεί προς το μετάλλευμα της Γουινέας, αυξάνοντας σημαντικά τη ζήτηση ανά τόνο-μίλι για bulkers.
Η Drewry καταλήγει στο ότι μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι τα πλοία τύπου Capesize, Kamsarmax, τα οποία προτιμώνται για τη μεταφορά ξηρών φορτίων από τη Γουινέα στην Κίνα, εν αντιθέσει με τα μικρότερα Supramaxes και Handysizes, τα οποία απασχολούνται κυρίως στη διαδρομή Ινδονησία-Κίνα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ