Η Κίνα φέρνει τα πάνω-κάτω στις εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού

Η Κίνα φέρνει τα πάνω-κάτω στις εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού

573
Η Κίνα φέρνει τα πάνω-κάτω στις εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού

Εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών, οι οποίες δεν εδρεύουν και δεν διαθέτουν κάποια μορφή νομικής υπόστασης στην Κίνα, δεν θα επιτρέπεται πλέον να παρέχουν τις υπηρεσίες τους εν πλω στα χωρικά ύδατα της ασιατικής χώρας.

Το ανωτέρω ορίζεται στη νέα κινεζική εγκύκλιο «(2019)172 Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers». H νέα ρύθμιση αφορά παρόχους ναυαγοσωστικού εξοπλισμού, συστημάτων πυρόσβεσης, συστημάτων ελέγχου ασφαλούς ναυσιπλοΐας, εξοπλισμών μέτρησης του θορύβου κ.ά.

Κατά συνέπεια οι πλοιοκτήτριες και διαχειρίστριες εταιρείες, των οποίων τα πλοία εισέρχονται σε κινεζικά χωρικά ύδατα, θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι όλες οι προαναφερθείσες υπηρεσίες θα πρέπει να παρέχονται από εταιρείες με εγκατεστημένα παραρτήματα στην Κίνα. Ο νέος κανονισμός συμπαρασύρει και τους νηογνώμονες, οι οποίοι θα πρέπει να καταχωρούν στην China Marine Safety Administration (MSA), τους εγκεκριμένους προμηθευτές ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Φορείς στην Ευρώπη ήδη φαίνεται ότι ερευνούν τις πιθανές επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης ενώ δεν έχει γίνει σαφές το κατά πόσο η παραπάνω εξέλιξη θα επηρεάσει τις ευρωπαϊκές κατασκευάστριες εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, αρκετές μη κινεζικές εταιρείες, οι οποίες έχουν συχνές δοσοληψίες με πλοία σε κινεζικά ύδατα, έχουν αναπτύξει κάποια μορφή εταιρικής σχέσης με εγχώριες εταιρείες ή έχουν δημιουργήσει νέα νομικά πρόσωπα σύμφωνα με το κινεζικό εμπορικό δίκαιο.

Μένει να δούμε αν για ακόμη μία φορά οι κινεζικές πρακτικές γίνουν σημείο έντονων τριβών  στους κόλπους της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.