
Βολές από παντού φαίνεται πως δέχεται το βρετανικό νηολόγιο, καθώς πρόσφατα στοιχεία της Clarkson Research Services καταδεικνύουν ότι για πρώτη φορά δεν συγκαταλέγεται στην κορυφαία 20άδα νηολογίων.
Ειδικότερα, το βρετανικό νηολόγιο υποχώρησε από τη 19η θέση τον Αύγουστο στην 21η τον Σεπτέμβριο, με τα αντίστοιχα νηολόγια της Ινδίας και του Ιράν να «σκαρφαλώνουν» στη σχετική κατάταξη με τα κορυφαία νηολόγια.
Είναι χαρακτηριστικό, δε, ότι το βρετανικό νηολόγιο έχει εγγεγραμμένα 956 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. gt, όταν στις αρχές του έτους η αντίστοιχη χωρητικότητα των εγγεγραμμένων πλοίων άγγιζε τα 16,1 εκατ. gt, αυξημένη δηλαδή κατά 34%.
Μόνο εντύπωση δεν προκαλεί η παραπάνω εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι εταιρείες-κολοσσοί αλλάζουν σημαία στα πλοία τους, «εγκαταλείποντας» το βρετανικό νηολόγιο, υπό τον φόβο του Brexit. Η γαλλική CMA CGM, πριν λάβει χώρα το δημοψήφισμα της Μ. Βρετανίας για την παραμονή της στην ΕΕ το 2016, είχε υπό βρετανική σημαία περίπου 49 πλοία. Ενόψει Brexit, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει σημαία στα παραπάνω πλοία της, υψώνοντας σημαίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Γαλλίας και της Μάλτας.
Παράλληλα, η Wallenius Wilhelmsen, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, «εγκατέλειψε» τη βρετανική σημαία για ορισμένα εκ των πλοίων της για χάρη του νηολογίου της Μάλτας. Και η βρετανικών συμφερόντων εταιρεία P&O Ferries αποφάσισε τον περασμένο Ιανουάριο να εγγράψει στο κυπριακό νηολόγιο ολόκληρο τον στόλο της, ο οποίος μέχρι τότε ήταν εγγεγραμμένος στο νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παρά το άγνωστο μέλλον που διαγράφεται για το βρετανικό νηολόγιο, Βρετανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση των εγγεγραμμένων πλοίων κατά 12,5% τους επόμενους δώδεκα μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ