«Καταρρέει» το βρετανικό νηολόγιο

«Καταρρέει» το βρετανικό νηολόγιο

711
«Καταρρέει» το βρετανικό νηολόγιο

Βολές από παντού φαίνεται πως δέχεται το βρετανικό νηολόγιο, καθώς πρόσφατα στοιχεία της Clarkson Research Services καταδεικνύουν ότι για πρώτη φορά δεν συγκαταλέγεται στην κορυφαία 20άδα νηολογίων.

Ειδικότερα, το βρετανικό νηολόγιο υποχώρησε από τη 19η θέση τον Αύγουστο στην 21η τον Σεπτέμβριο, με τα αντίστοιχα νηολόγια της Ινδίας και του Ιράν να «σκαρφαλώνουν» στη σχετική κατάταξη με τα κορυφαία νηολόγια.

Είναι χαρακτηριστικό, δε, ότι το βρετανικό νηολόγιο έχει εγγεγραμμένα 956 πλοία συνολικής χωρητικότητας 10,6 εκατ. gt, όταν στις αρχές του έτους η αντίστοιχη χωρητικότητα των εγγεγραμμένων πλοίων άγγιζε τα 16,1 εκατ. gt, αυξημένη δηλαδή κατά 34%.

Μόνο εντύπωση δεν προκαλεί η παραπάνω εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι εταιρείες-κολοσσοί αλλάζουν σημαία στα πλοία τους, «εγκαταλείποντας» το βρετανικό νηολόγιο, υπό τον φόβο του Brexit. Η γαλλική CMA CGM, πριν λάβει χώρα το δημοψήφισμα της Μ. Βρετανίας για την παραμονή της στην ΕΕ το 2016, είχε υπό βρετανική σημαία περίπου 49 πλοία. Ενόψει Brexit, η εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει σημαία στα παραπάνω πλοία της, υψώνοντας σημαίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπως της Γαλλίας και της Μάλτας.

Παράλληλα, η Wallenius Wilhelmsen, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, «εγκατέλειψε» τη βρετανική σημαία για ορισμένα εκ των πλοίων της για χάρη του νηολογίου της Μάλτας. Και η βρετανικών συμφερόντων εταιρεία P&O Ferries αποφάσισε τον περασμένο Ιανουάριο να εγγράψει στο κυπριακό νηολόγιο ολόκληρο τον στόλο της, ο οποίος μέχρι τότε ήταν εγγεγραμμένος στο νηολόγιο του Ηνωμένου Βασιλείου.

Παρά το άγνωστο μέλλον που διαγράφεται για το βρετανικό νηολόγιο, Βρετανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι αναμένουν αύξηση των εγγεγραμμένων πλοίων κατά 12,5% τους επόμενους δώδεκα μήνες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.