
Σωστικά συνεργεία κατάφεραν χθες Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου να απελευθερώσουν το τέταρτο και τελευταίο μέλος του πληρώματος νοτιοκορεάτικου φορτηγού πλοίου που είχε παγιδευτεί όταν το σκάφος έγειρε στο πλάι, στα ανοικτά της Πολιτείας της Τζόρτζιας, ανακοίνωσε η ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Τα σωστικά συνεργεία άνοιξαν σταδιακά, χρησιμοποιώντας τρυπάνια, διόδους στο τεράστιο κύτος του Golden Ray, μήκους 200 μέτρων, που ήταν φορτωμένο αυτοκίνητα, ώστε πρώτα να μπορέσουν να δώσουν στους παγιδευμένους ναυτικούς νερό και τροφή και κατόπιν να τους βγάλουν, εξήγησε η αμερικανική ακτοφυλακή.
Το τελευταίο μέλος του πληρώματος βγήκε από τη οπή που διανοίχθηκε γύρω στις 18:00 χθες Δευτέρα (ώρα ανατολικής ακτής των ΗΠΑ· 01:00 της Τρίτης ώρα Ελλάδας). Ο άνδρας ήταν σε θέση, παρά τη δοκιμασία, να σταθεί όρθιος πάνω στο κύτος καθώς μέλη των σωστικών συνεργείων του προσέφεραν βοήθεια, όπως καταγράφηκε σε βίντεο της αμερικανικής ακτοφυλακής που αναρτήθηκε στη ροή της στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter. Το τελευταίο μέλος του πληρώματος που διασώθηκε είχε παγιδευτεί πίσω από υαλοπίνακα στην αίθουσα ελέγχου της μηχανής. Ήταν το μόνο στο οποίο δεν κατορθώθηκε να προσφερθεί ούτε νερό, ούτε τροφή πριν εντέλει τα σωστικά συνεργεία ολοκληρώσουν τη διάτρηση του κύτους και βγάλουν έξω τον ναυτικό, 35 ώρες αφότου άρχισε η δοκιμασία αυτή.
Η θερμοκρασία στο εξωτερικό του πλοίου την ώρα της επιχείρησης είχε φθάσει τους 49 ° Κελσίου και ο πλοίαρχος Τζον Ριντ της ακτοφυλακής τόνισε σε δημοσιογράφους πως ήταν βέβαιος ότι επικρατούσε ακόμη υψηλότερη θερμοκρασία μέσα στο σκάφος.Ερωτηθείς για την κατάσταση των υπολοίπων τριών ναυτικών, που διασώθηκαν νωρίτερα, ο Ριντ είπε πως οι δύο ήταν σε θέση να βαδίσουν και να ανέβουν σε ρυμουλκό. Και οι τρεις διακομίστηκαν σε νοσοκομείο. Ο πλοίαρχος απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε εκτίμηση για τα αίτια του ατυχήματος. Οι επιχειρήσεις στρέφονται τώρα στην απορρύπανση και την περιβαλλοντική προστασία, την ανάκτηση του πλοίου και την αποκατάσταση της θαλάσσιας εμπορικής οδού, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ