Θα ανασάνει η αγορά των crude tankers;

Θα ανασάνει η αγορά των crude tankers;

361
Θα ανασάνει η αγορά των crude tankers;

H δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις παλαιότερων crude tankers  αναμένεται να ενισχυθεί φέτος και το 2020 με την εφαρμογή των περιβαλλοντικών κανονισμών του ΙΜΟ, εξηγεί σε πρόσφατη έκθεσή του ο οίκος Drewry.

Πιο συγκεκριμένα η Drewry αναφέρει ότι ο κανονισμός του ΙΜΟ για την διαχείριση του θαλάσσιου έρματος από τα πλοία αναμένεται να «αναζωογονήσει» τις διαλύσεις στην εν λόγω αγορά για το υπόλοιπο του 2019, παρά το γεγονός ότι οι συνέπειες του κανονισμού θα γίνουν ορατές μετά την εφαρμογή του sulphur cap 2020.

Mέχρι στιγμής η πλειονότητα των πλοιοκτητών επιχειρούν να αναβάλλουν, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (BWMS) λόγω του υψηλού capex. Eνδεικτικά, περίπου 590 crude tankers, ήτοι 32% του στόλου, έχουν εξοπλιστεί με τα κατάλληλα συστήματα. Αντίστοιχα το 11% του υφιστάμενου στόλου των crude tankers έχει εγκαταστήσει (ή αναμένεται να εγκαταστήσει) scrubbers, ωστόσο ο αριθμός αυτός των πλοίων δεν έχει προβεί στην εγκατάσταση BWMS. Κατά την Drewry αυτό το 11%  αναμένεται να εξοπλιστεί και με BWMS καθώς έχουν ήδη γίνει σημαντικές επενδύσεις για τα scrubbers.

O οίκος εξηγεί παράλληλα ότι οι πλοιοκτήτες του εναπομένοντος 57% του στόλου που δεν έχουν εγκαταστήσει ούτε scrubbers ούτε BWMS, θα πρέπει να λάβουν απόφαση για τον εξοπλισμό BWMS πριν το επόμενο special survey.

Tέλος η Drewry καταλήγει στο ότι οι πλοιοκτήτες crude tankers άνω των 15 ετών θα επιλέξουν την οδό του scrapping ως άμεσο αποτέλεσμα του sulphur cap καθώς εκτιμάται ότι θα είναι οικονομικά πιο επωφελές.

Φωτό: Sergio Souza/ Unsplash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.