
Περισσότερα από 170 χρόνια μετά τη μυστηριώδη εξαφάνιση του βρετανικού πλοίου HMS Terror στο Αρκτικό Αρχιπέλαγος του Καναδά, οι πρώτες εικόνες από το κουφάρι του δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, αποκαλύπτοντας ένα καλοδιατηρημένο εσωτερικό που θα μπορούσε να ρίξει φως σε αυτή τη μυθική αποστολή.
Το Terror ήταν το ένα από τα δύο πλοία που μετείχαν στην αποστολή του Βρετανού εξερευνητή Τζον Φράνκλιν. Το πλοίο που απέπλευσε από τη Βρετανία το 1845 αναζητώντας το Βορειοδυτικό Πέρασμα, το οποίο ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω της Αρκτικής, είχε τραγικό τέλος. Οι 129 ναυτικοί έμειναν αποκλεισμένοι επί ενάμιση χρόνο στους πάγους και στο τέλος πέθαναν από την πείνα ή από το κρύο.
Οι λεπτομέρειες της μεγαλύτερης τραγωδίας στην εξερεύνηση της Αρκτικής παραμένουν μέχρι και σήμερα αόριστες. Είναι άγνωστη ακόμη και η ακριβής ημερομηνία του τέλους.
Οι εικόνες που τράβηξαν οι δύτες και ένα υποθαλάσσιο ρομπότ αποκαλύπτουν ανέπαφα αντικείμενα από τη ζωή στο πλοίο, το κουφάρι του οποίου βρέθηκε το 2016 σε βάθος 24 μέτρων στα ανοιχτά του νησιού του Βασιλιά Γουλιέλμου, στα ανατολικά του Κόλπου Κέμπριτζ.
“Μας δόθηκε η εντύπωση, εξερευνώντας το HMS Terror, ότι επρόκειτο για ένα πλοίο που εγκαταλείφθηκε πρόσφατα από το πλήρωμά του, φαινόταν σαν να είχε γλιτώσει από το πέρασμα του χρόνου”, ανέφερε ο Ράιαν Χάρις, ο διευθυντής της αρχαιολογικής αποστολής.
Στις 48 καταδύσεις από τις οποίες οι επτά ήταν με ρομπότ η ομάδα κατάφερε να τραβήξει βίντεο κάτω απο δύσκολες συνθήκες και σε θερμοκρασία νερού που κυμαινόταν γύρω στους μηδέν βαθμούς. Ένα πηδάλιο καλυμμένο με άλγη, μια κουκέτα κρυμμένη κάτω από λάσπη και ανεμώνες, πιάτα και μπουκάλια: όλα έμειναν όπως ήταν, λες και το πλοίο εγκαταλείφθηκε βιαστικά πριν από 170 χρόνια.
Τα ιζήματα που κάλυψαν το δωμάτιο του καπετάνιου, επέτρεψαν να διατηρηθεί το γραφείο του στο οποίο οι ερευνητές αναμένουν ότι θα βρουν επιστημονικά όργανα, χάρτες καθώς και χειρόγραφα που ίσως διατηρήθηκαν χάρη στο ψύχος και τη λάσπη.
Καθοριστικό ρόλο στις έρευνες και τον εντοπισμό του πλοίου έδωσαν οι ιστορίες των ιθαγενών Ινουίτ, που μεταδίδονταν από γενιά σε γενιά και διατήρησαν ζωντανό το θρύλο του βρετανικού πλοίου.
Φωτό: Park Canada
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ