
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες «παραβιάζουν» την κλασική οικονομική θεωρία, σύμφωνα με την οποία εάν κάποιος δανείσει χρήματα σε κάποιον τρίτο, προσδοκά σε κέρδος ή αλλιώς τον τόκο.
Άρθρο της Deutsche Welle αναφέρει ότι πλέον, σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, οι τράπεζες δανείζουν με αρνητικά επιτόκια. Η δανέζικη Jysk, η τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας, χορηγεί 10ετή δάνεια με αρνητικό ετήσιο επιτόκιο -0,5%. Η Nordea προσφέρει 20ετή στεγαστικά δάνεια με μηδενικό επιτόκιο.
Εδώ και καιρό αρκετές τράπεζες διατηρούν αρνητικά επιτόκια καταθέσεων, όπως οι ελβετικές UBS και Credit Suisse, οι οποίες χρεώνουν προμήθειες σε ορισμένους πελάτες τους με υψηλά υπόλοιπα για την τήρηση των καταθέσεων τους. Η Jysk χρεώνει 0,6% ετησίως για καταθέσεις πάνω από €1 εκατ. Ως τώρα, οι τράπεζες απέφευγαν να χρεώσουν τους καταθετικούς πελάτες λιανικής φοβούμενοι αθρόες αναλήψεις μετρητών.
Αρκετές γερμανικές τράπεζες «παλεύουν» να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους, σε μία αγορά 1600 τραπεζών, καθώς η ΕΚΤ διατηρεί αρνητικά επιτόκια, που σημαίνει ότι οι εμπορικές τράπεζες πληρώνουν την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ώστε να ασφαλίσουν τα χρήματά τους.
Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αγωνιούν να διατηρήσουν τα κέρδη τους σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά χαμηλών επιτοκίων, περιορίζοντας τα κόστη, χρεώνοντας υψηλότερες προμήθειες επί των συναλλαγών και μειώνοντας την εξάρτησή των εσόδων τους από τα επιτόκια. Ο δείκτης Stoxx Europe 600 βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2008-2009 οπότε και ξέσπασε η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ