
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες Τετάρτη 31 Ιουλίου ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης, έδωσε το στίγμα του για τις πρώτες κινήσεις του υπουργείου.
«Ξεκινήσαμε δυναμικά με όλα τα ζητήματα. Έχω πραγματοποιήσει μια σειρά επαφών με θεσμικούς εκπροσώπους της ναυτιλίας, έχουν καταγραφεί τα θέματα. Προτεραιότητα θα δώσουμε στα εν εξελίξει αναπτυξιακά σχέδια που υπάρχουν στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Θέλουμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι φιλική χώρα προς τις επενδύσεις, με βάση το εθνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο, σεβόμενοι τους νόμους του κράτους», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης.
Παράλληλα ο κ. Πλακιωτάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας, που πρόθεση της κυβέρνησης είναι να τα εκμεταλλευτεί, όπως διευκρίνισε. «Θέλουμε να αλλάξουμε την πολιτική φιλοσοφία για την αξιοποίηση των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας, αυτό θα γίνει πρακτικά μέσα από μελέτες αξιολόγησης, βιωσιμότητας οι οποίες θα μας υποδείξουν με ποιο μοντέλο θα προχωρήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα. Οι συγκεκριμένες μελέτες εκτιμούμε ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες και στη συνέχεια θα έχουμε και τις οικονομικές παραμέτρους, οι οποίες θα προσδιορίσουν με ποιο τρόπο θα προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Όλα αυτά θα γίνουν με σεβασμό στο δημόσιο συμφέρον, στη διασφάλιση επενδύσεων και, βεβαίως, στη διασφάλιση των εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό».
Κατά τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής άμεση προτεραιότητα αποτελεί η επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων, κάτι που σημαίνει αναδιοργάνωση των φορέων λιμενικής διακυβέρνησης. «Εδώ υπάρχουν παθογένειες δεκαετιών, θα πρέπει το υπουργείο Ναυτιλίας να έχει τον κεντρικό ρόλο και τον κεντρικό συντονιστικό ρόλο όσον αφορά την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών της χώρας μας, τα οποία θεωρούμε ατμομηχανές οικονομικής ανάπτυξης, μέρος της αλυσίδας των διεθνών μεταφορών logistics και ενέργειας», τόνισε ο υπουργός.
Ο κ. Πλακιωτάκης στάθηκε εκτενώς και στην ναυτική εκπαίδευση και αποκάλυψε ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το ΚΕΣΕΝ στη Μηχανιώνα, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες βελτίωσης των εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και μέσων στο κέντρο του Ασπροπύργου.
«Θα προχωρήσουμε άμεσα και σε έναν νόμο πλαίσιο που θα καλύπτει ολιστικά το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης. Έχουν γίνει βήματα κατά περιόδους σε εκσυγχρονισμό, καθηγητές, κτιριακές υποδομές. Όμως, εάν θέλουμε να συνδέσουμε τη ναυτική εκπαίδευση με την ελληνική σημαία, τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού νηολογίου, την αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών και βέβαια και την ενίσχυση των ασφαλιστικών μας ταμείων και την ενίσχυση των εσόδων του κράτους, πρέπει να δώσουμε προσοχή στην εκπαίδευση», υποστήριξε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Τέλος ο ίδιος έκανε αναφορά και στο θέμα της ελληνικής ακτοπλοΐας για την οποία τόνισε πως «την επόμενη περίοδο θα αντιμετωπίσει μεγάλες και σημαντικές προκλήσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ