
Η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε κατά 6,2% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, το χαμηλότερο ποσοστό από το 1992. Ωστόσο, οι αριθμοί μπορεί να μην είναι τόσο απογοητευτικοί για τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, καθόσον αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στη συνεχιζόμενη εμπορική διένεξη με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το γερμανικό δίκτυο Deutsche Welle δημοσιεύει συνέντευξη του Wang Tao, οικονομολόγου της ελβετικής τράπεζας UBS, υπεύθυνου για θέματα της κινεζικής αγοράς. Ο κ. Tao αναφέρει ότι το χαμηλό ποσοστό ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας είναι κάτι που οι αγορές ανέμεναν, λαμβάνοντας υπόψιν τις επιδράσεις από το εξωτερικό και τον περιορισμό της εγχώριας ζήτησης για κατανάλωση.
Επιπλέον, σε σχέση με πριν 25-30 χρόνια, ο κ. Tao σημειώνει ότι τότε η κινεζική οικονομία είχε πολλά περιθώρια ανάπτυξης καθώς ήταν πολύ μικρότερη σε μέγεθος, ενώ ήταν πολύ διαφορετικό και το διεθνές οικονομικό περιβάλλον. «Για μία οικονομία μεγέθους 13 τρις δολαρίων, ανάπτυξη 6,2% δεν αποτελεί αδυναμία αλλά ιδιαίτερη συνεισφορά στην παγκόσμια οικονομία».
Ο Wang Tao σχολιάζει ότι η Κίνα διαθέτει ακόμα αρκετά περιθώρια για δημοσιονομική και νομισματική χαλάρωση, κάνοντας την υπόθεση ότι οι εμπορικές διενέξεις με άλλες χώρες δεν θα κλιμακωθούν περισσότερο. Οι πολιτικές που ακολουθεί η κινεζική κυβέρνηση τροφοδοτούν την ανάπτυξη με ένα σταθερό ρυθμό της τάξης του 6%. Σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα η ανάπτυξη της χώρας θα περιοριστεί σε ένα ποσοστό γύρω στο 5% λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη γήρανση του πληθυσμού, ενώ θα πρέπει να υπολογιστεί και η αδιάλειπτη επέκταση της οικονομίας εδώ και πάνω από 25 χρόνια.
Τα θετικά στοιχεία που προκύπτουν για την κινεζική οικονομία προέρχονται κατά κύριο λόγο από τη βιομηχανική παραγωγή, τις εγχώριες πωλήσεις λιανικής και αυτοκινήτων και τις επενδύσεις σε real estate. Η ανεργία αυξήθηκε ελαφρώς αλλά όχι σε ανησυχητικά επίπεδα και πάντως σε μικρότερο βαθμό από τον αναμενόμενο. Επίσης, παρά το σοκ των εμπορικών διενέξεων, οι αρχές της χώρας προχώρησαν σε περικοπές φόρων σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις, προέβησαν σε περαιτέρω άνοιγμα των αγορών και έκαναν ευκολότερη τη πρόσβαση στη χρηματοδότηση από τις κινεζικές τράπεζες. Το μείγμα αυτών των ενεργειών αναμένεται να βοηθήσει στην σταθερή ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ