
Στις αρχές Ιουλίου οι αρχές του Γιβραλτάρ και το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό είχαν δεσμεύσει το ιρανικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Grace 1», με την κατηγορία ότι παρανόμως μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία παραβιάζοντας, έτσι, τις σχετικές κυρώσεις της ΕΕ. Η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά έσπευσε να ενημερώσει ότι από τις 29 Μαΐου το εν λόγω πλοίο είχε αφαιρεθεί από το νηολόγιό του.
Λίγες ημέρες αργότερα το Ιράν δέσμευσε το υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιο «MT Riah» με την κατηγορία ότι μετέφερε λαθραία πετρέλαιο. Στην περίπτωση αυτή η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά προχώρησε στην διαδικασία απόσυρσης της σημαίας από το εν λόγω πλοίο, μετά από έρευνα, σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε παραβιάσει τους διεθνείς κανονισμούς.
Πέραν του Παναμά και άλλα νηολόγια έχουν προβεί σε αποφάσεις αφαίρεσης πλοίων ιρανικών συμφερόντων από τα μητρώα τους, σφίγγοντας τον οικονομικό κλοιό γύρω από την Τεχεράνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Παναμάς, ένα από τα σημαντικότερα flag states στον κόσμο, «είχε κατεβάσει», νωρίτερα μέσα στο χρόνο, τη σημαία του σε 59 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με το Ιράν και τη Συρία, κίνηση η οποία χαιρετίστηκε από τις ΗΠΑ.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, τα flag states ελέγχουν χιλιάδες εγγεγραμμένα στα μητρώα τους πλοία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι αυτά συμμορφώνονται με τις αμερικανικές κυρώσεις, που επιβλήθηκαν στην Τεχεράνη εκ νέου πέρυσι από την Ουάσιγκτον.
Από την πλευρά της, και η ναυτιλιακή αρχή της Λιβερίας, ένα επίσης σημαντικό flag state, σημειώνει ότι μια πιθανή αίτηση για την εγγραφή στο νηολόγιό της πλοίου, που συνδέεται με το Ιράν, συνιστά αυτόματα προειδοποίηση.
Ιρανοί ναυτιλιακοί αξιωματούχοι τονίζουν ότι παρά την αμερικανική πίεση, πολλές χώρες-σύμμαχοι της Τεχεράνης προθυμοποιούνται να βοηθήσουν για την αντιμετώπιση των προσκομμάτων που ανακύπτουν για την ιρανική ναυτιλία. Ήδη το Ιράν έχει προχωρήσει σε επανεγγραφή πλοίων στο νηολόγιό του, με το Reuters να σημειώνει ότι κάτι τέτοιο περιπλέκει την κατάσταση, καθώς ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες δυσκολεύονται να συνεργαστούν με την Τεχεράνη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ