
Μία ενδιαφέρουσα έρευνα, η οποία επιχειρεί να παρουσιάσει το σημερινό status quo της γερμανικής ναυτιλίας αλλά και τις προκλήσεις τις οποίες οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν μεσο-μακροπρόθεσμα, εκπόνησε και παρουσίασε η PwC Deutschland.
Σύμφωνα με την έρευνα, η γερμανική ναυτιλία βρίσκεται -μετά από μία περίοδο σχετικής ηρεμίας- μπροστά σε νέες προκλήσεις. Αιτία -όπως ισχύει εν πολλοίς και για την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα- είναι από τη μία οι εμπορικοί πόλεμοι και οι αυξανόμενες διεθνείς εντάσεις και από την άλλη οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και η πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης.
Ωστόσο, παρά τις πολιτικές προστατευτισμού, έχει ενδιαφέρον ότι δύο στις τρεις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι εντός της επόμενης πενταετίας το παγκόσμιο εμπόριο -σε όρους όγκου- θα αυξηθεί σημαντικά. Από την άλλη, στην έκθεση σημειώνεται ο φόβος των ναυτιλιακών με έδρα στην Γερμανία, ότι θα βρεθούν στα χρόνια που έρχονται αντιμέτωπες με υψηλότερα λειτουργικά κόστη, κυρίως λόγω κλιματικής αλλαγής αλλά και τεχνολογικών εξελίξεων.
Σημαντικός βραχνάς αναδεικνύεται, όμως, και το ζήτημα εύρεσης πηγών χρηματοδότησης και ιδίως εναλλακτικών πηγών κεφαλαίου, καθώς οι Γερμανοί πλοιοκτήτες αντιλαμβάνονται, σύμφωνα με την έκθεση και τον Claus Brandt, Leiter Maritime Wirtschaft και Managing Partner Region Nordost, PwC Germany, ότι αυτή είναι η μόνη σίγουρη οδός, η οποία θα τους εξασφαλίσει νέες επενδύσεις στις επιχειρήσεις τους αλλά και εν γένει στον γερμανικό στόλο.
Ορισμένα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, τα οποία αφορούν τις γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες:
– 75% κρίνει ως προβληματική την φυγή των εγχώριων τραπεζών από την χρηματοδότηση της ναυτιλίας,
– 56% αναμένει εντός του επομένου 12μήνου οι ναύλοι να παραμείνουν στάσιμοι,
– 52% εκφράζει φόβο για αύξηση στα λειτουργικά κόστη λόγω ανάγκης εξοπλισμού των πλοίων με νέα συστήματα, κατ’ επιταγή εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών,
– 22% αναγνωρίζει ως απειλή τις κυβερνοεπιθέσεις,
– 21% των εταιρειών λειτουργεί χωρίς τμήμα ΙΤ,
– 40% των γερμανικών ναυτιλιακών αναμένει στασιμότητα στο σκέλος των εσόδων το τρέχον έτος, και
– 53% εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα θα αυξηθεί η βαρύτητα του LNG.
Την έκθεση της PwC Deutschland μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ