
Μία ενδιαφέρουσα έρευνα, η οποία επιχειρεί να παρουσιάσει το σημερινό status quo της γερμανικής ναυτιλίας αλλά και τις προκλήσεις τις οποίες οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν μεσο-μακροπρόθεσμα, εκπόνησε και παρουσίασε η PwC Deutschland.
Σύμφωνα με την έρευνα, η γερμανική ναυτιλία βρίσκεται -μετά από μία περίοδο σχετικής ηρεμίας- μπροστά σε νέες προκλήσεις. Αιτία -όπως ισχύει εν πολλοίς και για την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα- είναι από τη μία οι εμπορικοί πόλεμοι και οι αυξανόμενες διεθνείς εντάσεις και από την άλλη οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και η πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης.
Ωστόσο, παρά τις πολιτικές προστατευτισμού, έχει ενδιαφέρον ότι δύο στις τρεις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι εντός της επόμενης πενταετίας το παγκόσμιο εμπόριο -σε όρους όγκου- θα αυξηθεί σημαντικά. Από την άλλη, στην έκθεση σημειώνεται ο φόβος των ναυτιλιακών με έδρα στην Γερμανία, ότι θα βρεθούν στα χρόνια που έρχονται αντιμέτωπες με υψηλότερα λειτουργικά κόστη, κυρίως λόγω κλιματικής αλλαγής αλλά και τεχνολογικών εξελίξεων.
Σημαντικός βραχνάς αναδεικνύεται, όμως, και το ζήτημα εύρεσης πηγών χρηματοδότησης και ιδίως εναλλακτικών πηγών κεφαλαίου, καθώς οι Γερμανοί πλοιοκτήτες αντιλαμβάνονται, σύμφωνα με την έκθεση και τον Claus Brandt, Leiter Maritime Wirtschaft και Managing Partner Region Nordost, PwC Germany, ότι αυτή είναι η μόνη σίγουρη οδός, η οποία θα τους εξασφαλίσει νέες επενδύσεις στις επιχειρήσεις τους αλλά και εν γένει στον γερμανικό στόλο.
Ορισμένα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, τα οποία αφορούν τις γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες:
– 75% κρίνει ως προβληματική την φυγή των εγχώριων τραπεζών από την χρηματοδότηση της ναυτιλίας,
– 56% αναμένει εντός του επομένου 12μήνου οι ναύλοι να παραμείνουν στάσιμοι,
– 52% εκφράζει φόβο για αύξηση στα λειτουργικά κόστη λόγω ανάγκης εξοπλισμού των πλοίων με νέα συστήματα, κατ’ επιταγή εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών,
– 22% αναγνωρίζει ως απειλή τις κυβερνοεπιθέσεις,
– 21% των εταιρειών λειτουργεί χωρίς τμήμα ΙΤ,
– 40% των γερμανικών ναυτιλιακών αναμένει στασιμότητα στο σκέλος των εσόδων το τρέχον έτος, και
– 53% εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα θα αυξηθεί η βαρύτητα του LNG.
Την έκθεση της PwC Deutschland μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ