
Μία ενδιαφέρουσα έρευνα, η οποία επιχειρεί να παρουσιάσει το σημερινό status quo της γερμανικής ναυτιλίας αλλά και τις προκλήσεις τις οποίες οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν μεσο-μακροπρόθεσμα, εκπόνησε και παρουσίασε η PwC Deutschland.
Σύμφωνα με την έρευνα, η γερμανική ναυτιλία βρίσκεται -μετά από μία περίοδο σχετικής ηρεμίας- μπροστά σε νέες προκλήσεις. Αιτία -όπως ισχύει εν πολλοίς και για την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα- είναι από τη μία οι εμπορικοί πόλεμοι και οι αυξανόμενες διεθνείς εντάσεις και από την άλλη οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και η πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης.
Ωστόσο, παρά τις πολιτικές προστατευτισμού, έχει ενδιαφέρον ότι δύο στις τρεις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι εντός της επόμενης πενταετίας το παγκόσμιο εμπόριο -σε όρους όγκου- θα αυξηθεί σημαντικά. Από την άλλη, στην έκθεση σημειώνεται ο φόβος των ναυτιλιακών με έδρα στην Γερμανία, ότι θα βρεθούν στα χρόνια που έρχονται αντιμέτωπες με υψηλότερα λειτουργικά κόστη, κυρίως λόγω κλιματικής αλλαγής αλλά και τεχνολογικών εξελίξεων.
Σημαντικός βραχνάς αναδεικνύεται, όμως, και το ζήτημα εύρεσης πηγών χρηματοδότησης και ιδίως εναλλακτικών πηγών κεφαλαίου, καθώς οι Γερμανοί πλοιοκτήτες αντιλαμβάνονται, σύμφωνα με την έκθεση και τον Claus Brandt, Leiter Maritime Wirtschaft και Managing Partner Region Nordost, PwC Germany, ότι αυτή είναι η μόνη σίγουρη οδός, η οποία θα τους εξασφαλίσει νέες επενδύσεις στις επιχειρήσεις τους αλλά και εν γένει στον γερμανικό στόλο.
Ορισμένα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, τα οποία αφορούν τις γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες:
– 75% κρίνει ως προβληματική την φυγή των εγχώριων τραπεζών από την χρηματοδότηση της ναυτιλίας,
– 56% αναμένει εντός του επομένου 12μήνου οι ναύλοι να παραμείνουν στάσιμοι,
– 52% εκφράζει φόβο για αύξηση στα λειτουργικά κόστη λόγω ανάγκης εξοπλισμού των πλοίων με νέα συστήματα, κατ’ επιταγή εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών,
– 22% αναγνωρίζει ως απειλή τις κυβερνοεπιθέσεις,
– 21% των εταιρειών λειτουργεί χωρίς τμήμα ΙΤ,
– 40% των γερμανικών ναυτιλιακών αναμένει στασιμότητα στο σκέλος των εσόδων το τρέχον έτος, και
– 53% εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα θα αυξηθεί η βαρύτητα του LNG.
Την έκθεση της PwC Deutschland μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ