«Κόβουν ταχύτητα» τα scrubbers;

«Κόβουν ταχύτητα» τα scrubbers;

1164
«Κόβουν ταχύτητα» τα scrubbers;

Μείωση των τριμηνιαίων παραγγελιών της, οι οποίες άγγιξαν σε αξία τις 10 δις σουηδικές κορώνες -επίπεδα μικρότερα του αναμενομένου- ανακοίνωσε ότι κατέγραψε η σουηδική εταιρεία Alfa Laval, κυρίως, λόγω της εξασθενημένης ζήτησης για scrubbers.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί του ΙΜΟ για το θείο στα καύσιμα ενίσχυσαν σημαντικά τις δραστηριότητες τόσο της AlfaLaval όσο και της φινλανδικής Wärtsilä τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι πλοιοκτήτες έσπευσαν να προετοιμαστούν εν όψει του 2020.

Όπως σημείωσε ο CEO της Alfa Laval, Tom Erixon, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν στο ότι η αγορά των scrubbers θα αναπτυχθεί μεν αλλά σε έναν πιο μακροχρόνιο ορίζοντα, με τον ίδιο να εκτιμά ότι περίπου 5.000 πλοία θα εξοπλιστούν με scrubbersέως το 2023.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Wärtsilä, η οποία στην ανακοίνωση των εταιρικών της αποτελεσμάτων σημειώνει ότι τους επόμενους 12 μήνες η ζήτηση για τις υπηρεσίες της θα παρουσιαστεί μειωμένη. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραγγελίες της μειώθηκαν κατά 9% στα 2,8 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο με τον Jaako Eskola, Πρόεδρο και CEO της φινλανδικής εταιρείας, να τονίζει ότι η αβεβαιότητα για την διαφορά της τιμής μεταξύ LSFO και HSFO ώθησε προς τα κάτω τις παραγγελίες scrubbers.

Σε όλα αυτά θα πρέπει, ωστόσο, να υπογραμμιστεί ο σημαίνων ρόλος σημαντικών λιμένων παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν απαγορεύσει τη χρήση open-loop scrubbers στα ύδατά τους.

Tέλος, σε έκθεσή της η Clarsksons τον περασμένο Φεβρουάριο ανέφερε ότι σε όρους χωρητικότητας περίπου το 10% του υφιστάμενου παγκόσμιου στόλου έχει εξοπλιστεί με scrubbers, ενώ αναμένεται να εξοπλιστεί με scrubbers και το 31% του βιβλίου παραγγελιών.

Απομένει να φανεί τι επιφυλάσσει το μέλλον για το καυτό debate μεταξύ LSFO και scrubbers, την έκβαση του οποίου εν πολλοίς θα κρίνει η διαφορά τιμής LSFO και HSFO.

Φωτό: Pixabay