
To σκηνικό που διαμορφώνεται γύρω από την παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου και πως αυτή θα επηρεάσει τα δεξαμενόπλοια, αποτέλεσαν αντικείμενα της τελευταίας ανάλυσης του οίκου Drewry.
Πιο συγκεκριμένα στην εν λόγω ανάλυση αναφέρεται ότι από αρχές του έτους η αγορά του μαύρου χρυσού παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα κυρίως λόγω των ραγδαίων μεταβολών από πλευράς προσφοράς. Κατά συνέπεια η Drewry θεωρεί ότι οι αμερικανικές κυρώσεις σε Ιράν και Βενεζουέλα και οι πολιτικές του ΟΠΕΚ αποτελούν τις κυριότερες αιτίες για τα «σκαμπανεβάσματα» στις τιμές, παρά το γεγονός ότι η αύξηση της προσφοράς αργού από πετρελαϊκές χώρες εκτός ΟΠΕΚ εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει την αντίστοιχη της ζήτησης το 2019.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του Brent ανήλθε στα $70/βαρέλι στα τέλη Απριλίου μετά την απόφαση της Ουάσιγκτον να άρει τις εξαιρέσεις στις κυρώσεις εναντίον του Ιράν ενώ μετά την απόφαση του ΟΠΕΚ για επέκταση των περικοπών στην προσφορά έως τον Μάρτιο του 2020, οι τιμές brent κινήθηκαν περίπου στα $60/βαρέλι. Εν συνεχεία η μεγάλη κόντρα ΗΠΑ-Ιράν με αφορμή τις επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια στα Στενά του Ορμούζ παρείχε στήριξη στις τιμές.
Ωστόσο, οι τιμές των futures πετρελαίου και η αναμενόμενη αύξηση της προσφοράς από τα μη-μέλη του ΟΠΕΚ σε συνδυασμό με τις αρνητικές συνέπειες της σινο-αμερικανικής κόντρας στη ζήτηση, μαρτυρούν ότι η αγορά θα έχει επαρκή προσφορά, εξέλιξη θετική για τα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τη Drewry.
Σε όλα τα παραπάνω ωστόσο θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη τον ρόλο του Ιράν, σημειώνει ο οίκος. Σε περίπτωση λοιπόν που οι αμερικανικές κυρώσεις στην Τεχεράνη ωθήσουν τις εξαγωγές του Ιράν στο μηδέν τότε η προσφορά θα παραμείνει σε ρηχά νερά το β’ τρίμηνο του 2019 ακόμα και εάν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις για αύξηση της προσφοράς από μη-μέλη του ΟΠΕΚ. Ενδεικτικά τον Ιούνιο του 2019, οι ιρανικές εξαγωγές έφτασαν στα 0,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα, όταν τον Απρίλιο του 2018, ακριβώς πριν την επιβολή των κυρώσεων, ανέρχονταν στα 2,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Από την πλευρά της η ΙΕΑ εκτιμά στην τελευταία της έκθεση ότι το γ’ και δ΄ τρίμηνο του έτους η αγορά προκειμένου να βρει ισορροπία, θα χρειαστεί προσφορά περίπου 30,9 και 30 εκατ. βαρελιών/ημέρα αντίστοιχα από τα μέλη του ΟΠΕΚ. Με δεδομένο ωστόσο ότι ήδη τα 11 μέλη του Οργανισμού έχουν αποφασίσει να μειώσουν την παραγωγή γύρω στα 25,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως συνολικά αλλά και με δεδομένο ότι Βενεζουέλα και Λιβύη θα διατηρήσουν την παραγωγή τους γύρω στα 0,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα και 1,16 εκατ. βαρέλια/ημέρα αντίστοιχα, η αγορά μάλλον θα πληγεί από μειωμένη προσφορά.
Μένει λοιπόν να δούμε τι επιφυλάσσει το δεύτερο μισό του έτους για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου και κατά συνέπεια για τις επιδόσεις των δεξαμενοπλοίων.
Φωτό: Cameron Venti/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ