
Το επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλία μειώθηκε ελαφρώς κατά τη διάρκεια του τριμήνου που ολοκληρώθηκε τέλος Μαΐου, κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων εμπορικών διενέξεων ΗΠΑ–Κίνας. Αυτό είναι το συμπέρασμα της τελευταίας έρευνα υπό τον τίτλο «Shipping Confidence Survey» του διεθνούς ελεγκτικού οίκου BDO, o οποίος τον περασμένο Φεβρουάριο συγχωνεύθηκε με τη Moore Stephens.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα την βιομηχανία από 1 έως 10, αξιολογώντας κατά αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης. Ουσιαστικά το επίπεδο εμπιστοσύνης αντανακλά τις θετικές ή μη προοπτικές για την πορεία του ναυτιλιακού κλάδου.
Έτσι, λοιπόν, το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Μαρτίου-Μαΐου διαμορφώθηκε στο 6,1, καταγράφοντας μείωση σε σχέση με το 6,2 του προηγούμενου τριμήνου.
Από πλευράς ναυλωτών, το επίπεδο εμπιστοσύνης αυξήθηκε στο 6,2 από το 6 του προηγούμενου τριμήνου. Aπό την άλλη, αναφορικά με την αξιολόγηση του ναυτιλιακού κλάδου από τους managers, το επίπεδο εμπιστοσύνης παρέμεινε σταθερό στο 5,8, ενώ για τους ναυλομεσίτες διαμορφώνεται στο 5,7 από το 5,9.
Επιπρόσθετα το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα, οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά υγρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, αυξήθηκε κατά 4% στο 55% και κατά 9% στο 35%, αντίστοιχα. Αντιθέτως «απαισιόδοξα» βλέπουν την ναυλαγορά ξηρού φορτίου οι συμμετέχοντες στην εν λόγω αγορά, καθώς το ποσοστό που αναμένει υψηλότερα επίπεδα ναύλων μειώθηκε στο 48% από το 52%
Αναφορικά με την πιθανότητα οι συμμετέχοντες στην έρευνα να προβούν σε μία σημαντική επένδυση στην ναυτιλιακή βιομηχανία τα επόμενα χρόνια, ο σχετικός δείκτης ανήλθε από το 5,3 στο 5,4.
Όπως ανέφερε ο Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της Moore Stephens, μια μικρή πτώση στο επίπεδο εμπιστοσύνης στην ναυτιλιακή βιομηχανία δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένων των εμπορικών διενέξεων ΗΠΑ-Κίνας, της κρίσης στον Αραβικό Κόλπο και της αποτυχίας στις διαπραγματεύσεις για το Βrexit. Αντιθέτως η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας αναμένεται να καταστήσει περισσότερο ελκυστική την ναυτιλία για τους επενδυτές, με τους ναύλους να εκτιμάται ότι θα ακολουθήσουν ανοδική πορεία, κατέληξε ο κ. Greiner.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ