
Η Κυβέρνηση της Λιβύης προέβη σε παύση των αδειών λειτουργίας σε μία σειρά από μεγάλες ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, οι οποίες οδηγούνται σε διαδικασίες ανανέωσης των αδειών τους.
Το πρακτορείο Reuters μεταδίδει ότι η λιβυκή κυβέρνηση παρείχε τρίμηνη προθεσμία σε 40 ξένες εταιρείες ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ανανέωσης των αδειών λειτουργίας τους, οι οποίες έληξαν στα τέλη Μαΐου. Διπλωμάτες και αναλυτές παρατηρούν ότι η κίνηση, αυτή εκ μέρους της κυβέρνησης της Τρίπολης, μάλλον τροφοδοτείται από τους εσωτερικούς κινδύνους που δέχεται από τον Λιβυκό Εθνικό Στρατό του Χαλίφα Χάφταρ, ο οποίος απειλεί να καταλάβει τη λιβυκή πρωτεύουσα και να εγκαθιδρύσει νέα κυβέρνηση, ώστε να ασκηθούν πιέσεις στις κυβερνήσεις των ξένων εταιρειών να συνδράμουν το καθεστώς της Λιβύης έναντι της απειλής του Χάφταρ.
Η γαλλική πετρελαϊκή εταιρεία Total, η γερμανική Siemens, η φινλανδική Nokia και η αμερικανική Microsoft συγκαταλέγονται μεταξύ των εταιρειών των οποίων ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας.
Παρά τις μάχες που διεξάγονται ακόμα και στα περίχωρα της Τρίπολης, το λιμάνι της πρωτεύουσας λειτουργεί ομαλά, κατά τη λιβυκή κυβέρνηση, και οι εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου διενεργούνται απρόσκοπτα. Τα μόνα προβλήματα αφορούν ορισμένες ανατιμήσεις προϊόντων εντός της πρωτεύουσας, κυρίως σε οπωροκηπευτικά, λόγω αδυναμίας προσέγγισης των προϊόντων μέσα από τα πεδία των μαχών.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της Λιβύης ελέγχει ένα μικρό μόνο μέρος της επικράτειας της χώρας, πέρα από την πρωτεύουσα Τρίπολη. Ενόσω οι πολεμικές συγκρούσεις μεταξύ των πολεμάρχων συνεχίζονται στη χειμαζόμενη από εμφύλιες συγκρούσεις Λιβύη, μετά την κατάλυση του καθεστώτος Καντάφι, ο πολεμικός λογαριασμός συνεχίζει να αυξάνεται, με διεθνείς παρατηρητές να επισημαίνουν ότι το κόστος της ανθρωπιστικής κρίσης πιθανόν να αγγίξει το 1,4 δις δολάρια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ