
Παρ’ όλο που μέχρι και πριν από λίγα χρόνια η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Τουρκίας εξειδικευόταν παραδοσιακά σε μικρά εμπορικά σκάφη και γιοτ, τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνει την ανταγωνιστικότητά της εισερχόμενη στην κατασκευή μεγαλύτερων αλλά και πιο εξειδικευμένων πλοίων.
Η Τουρκία κατατάσσεται ανάμεσα στις 10 πρώτες χώρες παγκοσμίως αναφορικά με τον αριθμό επισκευής αλλά και ναυπήγησης πλοίων. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι είναι η 5η παγκοσμίως «δύναμη» στην ανακύκλωση πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Υποθέσεων της Τουρκίας, 70 ναυπηγεία είναι σήμερα ενεργά στη χώρα. Τα περισσότερα βρίσκονται στις περιοχές της Τούζλα, της Γιάλοβα καθώς και στην ευρύτερη περιοχή του Ιζμίτ, ενώ τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι επενδύσεις στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και της ναυπηγοεπισκευής στις επαρχίες της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Τα Ναυτικά Χρονικά στο πλαίσιο πρόσφατης επίσκεψής τους στην Κωνσταντινούπολη, συνομίλησαν με τους υπεύθυνους των τριών ναυπηγείων, που ακολουθούν, και ξεναγήθηκαν στους χώρους τους.
Τα ναυπηγεία Beşiktaş Shipyard στη Γιάλοβα εξειδικεύονται στο σχεδιασμό, στην κατασκευή, στη συντήρηση και στον τεχνολογικό εξοπλισμό εμπορικών πλοίων. Τα ναυπηγεία Beşiktaş εξειδικεύονται, παράλληλα, και στις επισκευές και μετασκευές σκαφών. Tο συγκεκριμένο ναυπηγικό συγκρότημα αποτελεί το πιο ενεργό στη Μεσόγειο, με 150 δεξαμενισμούς πλοίων σε ετήσια βάση και 3 δεξαμενές και πλωτές αποβάθρες μήκους έως 382 μέτρων.
Το ναυπηγείο Tersan δραστηριοποιείται στην κατασκευή νέων πλοίων (στην περιοχή της Γιάλοβα), επισκευή και μετασκευή παλαιότερων (στην Τούζλα), αλλά και στη ναυτιλιακή πρακτόρευση. Ειδικά στον τομέα ναυπήγησης εξειδικευμένων πλοίων, έχει πετύχει να βρεθεί στις πρώτες θέσεις στην Τουρκία, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το ναυπηγείο Őzata εκτείνεται σε 60.000 τ.μ. στην Γιάλοβα και κατασκευάζει γιοτς, επιβατηγά, σωστικά και ερευνητικά σκάφη και καταμαράν, με εκτεταμένη χρήση ινών άνθρακα, τις οποίες παράγει η εταιρεία στο εργοστάσιό της.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ