
Οι τιμές άνθρακα «βυθίζονται» στην Ευρώπη ως απόρροια της ολοένα και φθηνότερης καθαρής ενέργειας που κερδίζει μερίδιο αγοράς και ωθεί τα ορυκτά καύσιμα στο «χείλος του γκρεμού».
Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το Bloomberg, τόσο οι τιμές φυσικού αερίου όσο και αυτές άνθρακα, υποχώρησαν για τέταρτη συνεχόμενη εβδομάδα και είναι χαρακτηριστικό ότι το ICIS Dutch TTF gas benchmark κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες εξαμήνου τα τελευταία δέκα χρόνια. Αναμφίβολα στην παραπάνω εξέλιξη σημαντική είναι επίδραση των αυξημένων φορτίων LNG που καταφθάνουν στην Ευρώπη με την Caroline Bain, chief commodities economist της Capital Economics να επισημαίνει ότι το LNG είναι πλέον τόσο φθηνό που συναγωνίζεται τον άνθρακα.
Από την άλλη, ο Daniel Rossetto, managing director της Climate Mundial, σημείωσε στο Bloomberg ότι αυξάνονται οι πιέσεις των κυβερνήσεων στο εσωτερικό της Ευρώπης προκειμένου να εξαλειφθεί η χρήση άνθρακα. Ενδεικτικά, στο Ην. Βασίλειο δεν χρησιμοποιήθηκε άνθρακας για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για περίπου 15 μέρες καθώς η χώρα κατευθύνεται προς την πλήρη απεξάρτησή της από αυτόν έως το 2025.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Γερμανία, η οποία προσβλέπει στην σταδιακή διακοπή της λειτουργίας όλων των εργοστασίων που χρησιμοποιούν άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας έως το 2038.
Τέλος, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών δεν βλέπει η τιμή άνθρακα να μειώνεται περαιτέρω έως το τέλος του χρόνου με τις εκτιμήσεις τους να κάνουν λόγο για τιμή περί τα $60/τόνο.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ