Rotor Sail: Σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων στο κρουαζιερόπλοιο Viking Grace

Rotor Sail: Σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων στο κρουαζιερόπλοιο Viking Grace

159
Rotor Sail: Σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων στο κρουαζιερόπλοιο Viking Grace

Η εταιρεία Norsepower Oy Ltd., ο κορυφαίος πάροχος βοηθητικών συστημάτων πρόωσης που χρησιμοποιούν την αιολική ενέργεια και λειτουργούν με χαμηλές απαιτήσεις συντήρησης, ανακοίνωσε ότι τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στο πλοίο M/S Viking Grace της Viking Line έδειξαν ότι η τεχνολογία Rotor Sail μπορεί να προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων. Συγκεκριμένα, η δυνατότητα μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης καύσιμου LNG υπολογίζεται περίπου σε 300 τόνους ετησίως.

Εξετάζοντας μόνο την κατανάλωση καυσίμου κατά την περίοδο μέτρησης, η εξοικονόμηση δεν άμεσα εμφανής. Ωστόσο, όταν οι ειδικές στις αναλύσεις εταιρείες NAPA και ABB εξέτασαν τα δεδομένα, μπόρεσαν να παρατηρήσουν μια εμφανή αλλαγή στην ανάλυση ισχύος πρόωσης του πλοίου Viking Grace, η οποία οφείλεται στο σύστημα Rotor Sail. Το ίδιο συμπέρασμα επιβεβαιώθηκε και με μία άλλη ανάλυση, κατά την οποία μετρήθηκε η ώθηση που παρέχει το σύστημα Rotor Sail και στη συνέχεια μετατράπηκε σε ισχύ πρόωσης. Βάσει των διαφορετικών αναλύσεων, η αναμενόμενη μακροπρόθεσμη μείωση στην κατανάλωση καυσίμων του πλοίου Viking Grace χάρη στο Rotor Sail έχει εξακριβωθεί ότι κυμαίνεται μεταξύ 231 και 315 τόνων σε ετήσια βάση, και ισούται με μια μέση ισχύ πρόωσης μεταξύ 207kW και 282kW.

Οι εταιρείες Viking Line και Norsepower έχουν συμφωνήσει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν και να βελτιστοποιούν το σύστημα Rotor Sail στο πλοίο M/S Viking Grace, ενώ το εν λόγω σύστημα έχει επίσης εγκατασταθεί στο χωρητικότητας 9,700 DWT Ro-Ro carrier “M/S Estraden” της εταιρείας Bore καθώς και στο χωρητικότητας 110.000 DWT δεξαμενόπλοιο “Maersk Pelican” της Maersk Tankers.

Φωτό: norsepower.com

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.