Η γαλλική πρόταση για τον περιορισμό των ταχυτήτων από τα ποντοπόρα πλοία προκειμένου να επιτευχθεί η μείωση των εκπομπών GHG, μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα προειδοποιεί το Ναυτικό Επιμελητήριο του Ηνωμένου Βασιλείου ενόψει και της επερχόμενης MEPC 74 του IMO.
Ειδικότερα η Anna Ziou, Policy Director του Επιμελητηρίου, σημειώνει με ανακοίνωσή της ότι προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει την μείωση των αέριων εκπομπών
ρύπων κατά τουλάχιστον 50% κρίνεται απαραίτητη η επένδυση σε «πράσινες» τεχνολογίες. Παράλληλα προσθέτει ότι ενώ οι προτάσεις για τον περιορισμό των ταχυτήτων από τα ποντοπόρα πλοία έχουν καλές προθέσεις, η περαιτέρω προώθηση του slow-steaming θα δώσει μια εσφαλμένη εντύπωση ότι η βιομηχανία λαμβάνει δράση, ενώ στην πραγματικότητα η επίπτωση του στην μείωση των εκπομπών GHG θα είναι μικρή.
Τέλος η κα. Ziou, τονίζει ότι ο περιορισμός των ταχυτήτων από τα πλοία θα έχει σαν αποτέλεσμα η εφοδιαστική αλυσίδα να στραφεί σε άλλου είδους μεταφορές (τρένα, οδικό δίκτυο) με αποτέλεσμα να αυξηθούν εν τέλει οι συνολικές αέριες εκπομπές ρύπων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ