Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά των dry bulk carriers

Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά των dry bulk carriers

617
Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά των dry bulk carriers

Μετά από μια δύσκολη ολιγόμηνη περίοδο, κατά την διάρκεια της οποίας τα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις των Capesizes υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016, θετικές προσδοκίες σε ό,τι αφορά την αγορά των dry bulk carriers δημιουργήθηκαν την περασμένη εβδομάδα.

Αυτήν την εβδομάδα η αγορά συνεχίζει να παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης, η οποία ωθείται από μια άνοδο στους ναύλους στην spot αγορά, τονώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις προσδοκίες ότι η εν λόγω αγορά ξεκινά να ανακάμπτει, σύμφωνα με την κ. Rebecca Galanopoulos Jones, Commercial analyst της Alibra Shipping Ltd.

Νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα ο δείκτης BDI έκλεισε στις 1.031, αντιπροσωπεύοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ ο δείκτης για τα Capesizes άγγιξε τις 1.420, αύξηση κατά 1.328 μονάδες, συγκριτικά με το ιστορικά χαμηλό των 92 μονάδων έναν ακριβώς μήνα πριν.

Σε ό,τι αφορά τις αγορές των Kamsarmaxes και Panamaxes, παρατηρείται ενισχυμένη ζήτηση, σύμφωνα με τις αναλύσεις της κ. Galanopoulos Jones, ιδιαίτερα στις διαδρομές του Ειρηνικού, παρά το γεγονός ότι οι εορτασμοί του Πάσχα στην Ελλάδα αλλά και η αργία της Πρωτομαγιάς προκάλεσαν ορισμένες «αναστατώσεις» σε αυτήν την αγορά καθώς και σε μικρότερου μεγέθους πλοία, όπως τα Supramaxes και τα Handysizes.

Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών πλοίων δεν καταγράφηκε έντονη δραστηριότητα κατά το εν λόγω διάστημα, ωστόσο σε ό,τι αφορά αυτές των dry bulk carriers παρατηρήθηκε μια «προτίμηση» προς πλοία μικρότερης χωρητικότητας. Πιο συγκεκριμένα καταγράφηκαν πωλήσεις έξι Supramaxes, από νεότευκτα έως ενός ναυπηγημένου το 2001, ενώ επιπλέον καταγράφηκαν πωλήσεις δύο Handymaxes. Τέλος στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, πραγματοποιήθηκε η πώληση πέντε πλοίων στην Avic International leasing.

Χ1

Φωτό: Pixabay