
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου του 2019 εκτιμάται ότι 18 πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, εστάλησαν προς ανακύκλωση, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 120% στις συνολικές ανακυκλώσεις bulk carriers για φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Από τις αρχές του 2019 έως σήμερα οι ναύλοι στα Capesizes εκτιμώνται κατά μέσο όρο στις $8.079/ημέρα, ενώ στις 2 Απριλίου 2019 έπεσαν στις $3.460/ημέρα. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, η αγορά των Capesizes καταγράφει ζημίες, καθώς προκειμένου να καλύψει τα ημερήσια έξοδά του ένα πλοίο τέτοιας κατηγορίας πρέπει οι ναύλοι του να κυμαίνονται στις $15.300/ημέρα.
Κατά τη διάρκεια του 2019 η αγορά των Capesizes αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν αφενός στην κατάρρευση του ορυχείου της Vale στην Βραζιλία καθώς και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία, ενώ έχει να αντιμετωπίσει επίσης και μακροπρόθεσμες προκλήσεις όπως η πτώση της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομεταλλεύματα.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, λόγω της μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα που παραδοσιακά μεταφέρονται με Capesizes, ο περιορισμός της αύξησης του στόλου των Capesizes αποτελεί ουσιαστικό ζήτημα, προκειμένου να είναι επικερδής η εν λόγω αγορά.
Παρά το γεγονός ότι οι ανακυκλώσεις Capesizes έχουν αυξηθεί το πρώτο τετράμηνο του 2019 συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο ο στόλος των Capesizes σημείωσε αύξηση φέτος λόγω της παράδοσης 5 Valemaxes (380.000 – 400.000 DWT), 6 VLOCs (200.000 – 350.000 DWT), 1 standard Capesize (140.000 – 190.000 DWT ) και 1 baby Capesize (100.000 – 130.000 DWT), συνολικής χωρητικότητας 3,8 εκατ. DWT.
Η εικόνα παραμένει ζοφερή αναφορικά με την ισορροπία στην αγορά των Capesizes για τα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την BIMCO. Συγκεκριμένα για το υπόλοιπο του 2019 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν στην αγορά 6 Valemaxes, 46 VLOCs, 17 standard Capesizes και 2 baby Capes. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα προστεθούν στην αγορά των Capesizes πλοία συνολικής χωρητικότητας 24,8 εκατ. τόνων, ενώ το 2021 Capesizes συνολικής χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων.
Ενόψει του Sulphur Cap 2020 αναμένεται ότι θα αυξηθεί ο ρυθμός ανακύκλωσης πλοίων, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Sand, η αγορά για τα μεγάλα bulk carriers θα συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς είναι λίγες οι πιθανότητες για σημαντική ανάπτυξη από μέρους της ζήτησης.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ