
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 η Μαλαισία προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας για την κατασκευή του φιλόδοξου «East Coast Rail Link (ECRL)», το οποίο υποστηρίζεται από την Κίνα για την εφαρμογή του «Belt and Road Ιnitiative».
Να σημειωθεί ότι το περασμένο καλοκαίρι η νεοεκλεχθείσα τότε κυβέρνηση της Μαλαισίας είχε αναστείλει τις εργασίες κατασκευής του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου διότι ο τελικός προϋπολογισμός του υπερέβαινε τον αρχικό κατά 35%. Ωστόσο σύμφωνα με τη νέα συμφωνία της μαλαισιανής κυβέρνησης με την κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία CCCC (China Communication Construction Company), ο προϋπολογισμός για τις δύο πρώτες φάσεις του project θα ανέλθει εν τέλει στα $10,7 δις έναντι $16 δις που είχε αρχικά αποφασιστεί ενώ το μήκος του δικτύου θα μειωθεί κατά 40 χλμ στα 648 χλμ.
Για τον Κινεζικό Δράκο το ECRL είναι ζωτικής σημασίας καθώς το Πεκίνο προσβλέπει στο να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα αποφεύγοντας παράλληλα τα πολυσύχναστα στενά της Σιγκαπούρης. Από την πλευρά της μεγάλη μερίδα αναλυτών θεωρεί μετά την παροχή ευνοϊκότερων όρων από κινεζικής πλευράς για την ανάπτυξη του ECRL, θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες που συμμετέχουν στο BRI ζητώντας ανάλογη μείωση του κόστους υποδομών.
Τέλος όπως σημειώνει στο South China Morning Post ο Wang Huiyao, πρόεδρος του Centre for China and Globalisation, με το νέο deal η Κίνα στο πλαίσιο της στρατηγικής της για το διεθνές εμπόριο, φαίνεται διαλλακτική στο να διαπραγματευθεί με νέους όρους την ανάπτυξη αντίστοιχων projects κατά μήκος του BRI.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ