Τί σημαίνει για το Πεκίνο η νέα συμφωνία για το ECRL στη...

Τί σημαίνει για το Πεκίνο η νέα συμφωνία για το ECRL στη Μαλαισία;

110
Τί σημαίνει για το Πεκίνο η νέα συμφωνία για το ECRL στη Μαλαισία;

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2019 η Μαλαισία προχώρησε στην υπογραφή νέας συμφωνίας για την κατασκευή του φιλόδοξου «East Coast Rail Link (ECRL)», το οποίο υποστηρίζεται από την Κίνα για την εφαρμογή του «Belt and Road Ιnitiative».

Να σημειωθεί ότι το περασμένο καλοκαίρι η νεοεκλεχθείσα τότε κυβέρνηση της Μαλαισίας είχε αναστείλει τις εργασίες κατασκευής του εν λόγω σιδηροδρομικού δικτύου διότι ο τελικός προϋπολογισμός του υπερέβαινε τον αρχικό κατά 35%. Ωστόσο σύμφωνα με τη νέα συμφωνία της μαλαισιανής κυβέρνησης με την κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία CCCC (China Communication Construction Company), ο προϋπολογισμός για τις δύο πρώτες φάσεις του project θα ανέλθει εν τέλει στα $10,7 δις έναντι $16 δις που είχε αρχικά αποφασιστεί ενώ το μήκος του δικτύου θα μειωθεί κατά 40 χλμ στα 648 χλμ.

Για τον Κινεζικό Δράκο το ECRL είναι ζωτικής σημασίας καθώς το Πεκίνο προσβλέπει στο να αυξήσει την διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κίνα αποφεύγοντας παράλληλα τα πολυσύχναστα στενά της Σιγκαπούρης. Από την πλευρά της μεγάλη μερίδα αναλυτών θεωρεί μετά την παροχή ευνοϊκότερων όρων από κινεζικής πλευράς για την ανάπτυξη του ECRL, θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες που συμμετέχουν στο BRI ζητώντας ανάλογη μείωση του κόστους υποδομών.

Τέλος όπως σημειώνει στο South China Morning Post ο Wang Huiyao, πρόεδρος του Centre for China and Globalisation, με το νέο deal η Κίνα στο πλαίσιο της στρατηγικής της για το διεθνές εμπόριο, φαίνεται διαλλακτική στο να διαπραγματευθεί με νέους όρους την ανάπτυξη αντίστοιχων projects κατά μήκος του BRI.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.