Σε κρίση η αεροπορική αγορά της Ινδίας

Σε κρίση η αεροπορική αγορά της Ινδίας

91
Σε κρίση η αεροπορική αγορά της Ινδίας

Η αεροπορική αγορά της Ινδίας αποτελεί μία από τις ισχυρότερα αναπτυσσόμενες αεροπορικές αγορές διεθνώς. Συγκεκριμένα, έως το 2024 αναμένεται να βρεθεί στην θέση της τρίτης μεγαλύτερης αεροπορικής αγοράς στον κόσμο σε όρους διακινούμενων επιβατών και έως το 2030 στην πρώτη θέση.

Εν τούτοις τον τελευταίο χρόνο η αεροπορική αγορά της Ινδίας φαίνεται να έχει εισέλθει σε περίοδο έντονων αναταράξεων. Τελευταίο «πλήγμα» είναι η απόφαση της Jet Airways, της παλαιότερης ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας της χώρας να αναστείλει προσωρινώς τις πτήσεις της, λόγω χρεών που αγγίζουν το $ 1 δις και αδυναμίας πρόσβασης σε πηγές χρηματοδότησης. Το αποτέλεσμα είναι να καθηλωθούν τα 115 αεροσκάφη της, με τα οποία εκτελούνταν δεκάδες πτήσεις εντός και εκτός Ινδίας, ενώ σε κίνδυνο βρίσκονται περισσότερες από 20.000 θέσεις εργαζομένων στην εταιρεία.

Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι ένας από τους λόγους που οδήγησε την Jet Airways σε αναστολή πτήσεων ήταν και ο έντονος ανταγωνισμός με τις χαμηλού κόστους -ινδικές- αεροπορικές εταιρείες, όπως η IndiGo ή η SpiceJet. Να σημειωθεί, ότι μέτοχος με ποσοστό 24% στην Jet Airways είναι η Etihad Airways, η οποία ωστόσο δεν φαίνεται διατεθειμένη, σύμφωνα με διεθνή μέσα, να βοηθήσει στην διάσωσή της.

Να σημειωθεί, ότι εκτός της Jet Airways, οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζει και ο εθνικός αερομεταφορέας της Ινδίας, της οποίας το χρέος σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης αγγίζει τα $7 δις. Για την Air India η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι σχεδιάζει να την καταστήσει εκ νέου οικονομικά ελκυστική προτού προχωρήσει σε νέα διαδικασία πώλησης μέρους του μετοχικού της κεφαλαίου, μετά την περσινή άκαρπη προσπάθεια.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.